Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    MarreX
    Deltagare

Vad använder ni för program / vilket program behövs för att läsa av bilen etc. Fick själv med nåt som heter “JLR SDD”, får dock inte till inloggningen..

Törs man använda ecu flash och vars hittar man mappar att ladda ner för det?

koaaN
      Deltagare

Vad använder ni för program / vilket program behövs för att läsa av bilen etc. Fick själv med nåt som heter “JLR SDD”, får dock inte till inloggningen..

Använder ecuflash & ecuedit (ecuedit kan läsa och skriva över ecutek låsning) för att ladda ner/upp filer från bilen och romraider för att ändra dom 🙂

Kolla romraiders hemsida för filer att ladda ner 🙂 rekommenderas dock ej att köra på någon annans rom utan att ändra den för att den ska funka bra för just din bil.

Mvh Jonas

MarreX
        Deltagare

Ska kolla in romraiders, tack!

Förslag på nåt bra program för att läsa felkoder mm?

Igge
          Deltagare

Learning view kan läsa felkoder 🙂

koaaN
            Deltagare

Learning view kan läsa felkoder 🙂

Helt klart Learning View! där kan du även se om ECU’n backat tändningen 🙂

MarreX
              Deltagare

Nån som kan förklara vad man behöver göra för att köra ecuflash på en wrx från 2005? Läst om kontakter som skall dras ur under instrumentbrädan, kabel som måste byglas osv. Eller är det bara att plugga i och köra.

Patrick P931
                Deltagare

Wrx 05 borde ha gröna flashkontakter och en byglingskontakt, du hittar de under ratten. Koppla i för att läsa/skriva, urkopplat för att köra. Ska du justera mycket (typ din första mappning av egen bil) kan du med fördel sätta i strömbrytare, sparar många knän. 😉

Igge
                  Deltagare

Jag har en hemmasnickrad brytare för de gröna kontakterna. Byglingen kan, mig veterligen, sitta i helt problemfritt (jag har inte haft problem med det)

james
                    Deltagare

Jag använder Tourqe på mobilen för inläsning & släcka koder 🙂

MarreX
                      Deltagare

Har försökt köra både ecu flash och learningview nu men vill inte kommunicera. Har även hittat den gröna kontakten som skall kopplas i. Men kan någon vänlig själ förklara vilken den andra kontakten är som skall byglas? Ev färger på kablar??

Igge
                        Deltagare

Byglingen sker på ett vitt ensamt kontaktstycke på mina bilar, törs inte uttala mig om kabelfärg
                          Learning view behöver inget bråk med kontakter, så får du inte till learning view ligger inte felet där.

MarreX
                          Deltagare

Hänger en vit kontakt bredvid de gröna, kan det vara den?
                            Dock flera kablar i den..

Learningview klagar på porten så ska prova installera om usb kabeln.

Igge
                            Deltagare

Mycket möjligt. Vill minnas att den vita kontakten har 6 stift, varav 2 par byglas.

Ja se över installationen, kan nog hjälpa 🙂

MarreX
                              Deltagare

Som den vita kanske?

Igge
                                Deltagare

Ja det är ju byglingskontakten så exakt som den.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.