SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor tändkablar

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jonnek
    Deltagare

dags o byta dem tror jag den går på 3 cylindrar ibland några sek o kan bluddra o smälla o ha sig 😛

jag har letat som en tok efter nya tändkablar . men alla eftermarknads tändkablar man hittat så står det fits only 92-98
      jag har en GT00 vad är det som skiljer kablarna åt så mycket eller är det någon som vet vart i england man kan få tag på typ 10mm blåa tändkablar MVH

Igge
      Deltagare

Jag vet att vissa år sitter fördelaren (heter det så? hjärnsläpp nu alltså…) i mitten av insuget och på andra sitter den på sidan, så längden på kablarna skiljer sig.

Jag tror scoobyworld har för bägge varianterna

Steewe
        Deltagare

Import Car Parts i UK har det du söker.

Här är en hjälp på vägen:
          http://importcarparts.co.uk/parts.asp?cat=96&sub=97&sec=143&var=35&dc=y

/Stefan

Gyver
          Deltagare

Originaltändkablarna på v5/6 hänger med en bra bit, det är spolen som sätter stopp först av vad jag har förstått. Så om du inte har över 400hk så lär det räcka med originalkablar. Men sen kan det ju alltid vara trevligt att framtidssäkra sig 🙂

Jonnek
            Deltagare

tack för alla svar =)

dem här borde väl funka?

Subaru Impreza Turbo V5 V6 8mm Magnecor ignition lead 99 to 00
              £78.77 (£65.64 excl. vat) | In Stock
              4 x 8mm Magnecor ignition leads Impreza Turbo V5 & V6 Magnecor ignition leads have a race proven background

EDIT: köpte dem iaf hoppas dem funkar 😛

Jonnek
              Deltagare

dem finns att köpa på autoexperten också såg jag idag när jag va och köpte tändstiften =) . dessutom billigare och man slipper frakt 😛 till näste man som söker i forumet och behöver nya kablar =)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.