SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tändkablarna? Vilken ordning?

• Detta ämne har 7 svar, 999 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Chewie.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Chewie
    Deltagare

Har satt ihop motorn men kommer ej ihåg hur tändkablarna satt. Det är en vit och en svart kabel på varje sida av motorn. Vilken ska sitta på vänster resp. höger sida om du står från vänstersidan på bilen. Sen om du står på höger sida likadant! Vilken placering? Vita kontakter fram i bilens riktning eller korsvis! Ja ni förstår nog.
      Ni med WRX -01-02 borde ha identiska kablar och färger på kontakterna. Hjälp mig!!!!!

Chewie
      Deltagare

INGEN som skulle kunna gå och kolla hur det sitter på eran bil?
        SNÄLLA ;( ;(

Chewie
        Deltagare

Ingen som kollar på forumet nu för tiden?
          Någon där ute?

Niklas
          Deltagare

Finns det ingen WRX 01-02 i Göteborg som du känner? Enklare att ställa bilarna sida vid sida och jämföra.

Chewie
            Deltagare

Jo det var ju det! Det finns inte någon som e med i klubben, så därför lägger jag ut frågan här.

IMPREZA FOREVER
              Deltagare

Dom ska sitta ut från spolen. inget kors och tvärs utan rätt ut från varje kontakt till varje stift.

3 O — — O 4
                ——-O ——- Tändspole
                1 O — — O 2

Pasi_k
                Deltagare

För att vara till hjälp i framtiden så lägger jag infon här jag gav Tuggarn igår.

Är det en svart och en vit kontakt , ska den vita sitta närmast kamremen på motorn. (längst fram) (WRX STI -02)
                  Tuggarn får skriva om det funkade på hans med.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Kamrems-Bytet/Bild218.sized.jpg

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Kamrems-Bytet/Bild215.sized.jpg

Chewie
                  Deltagare

Japp, den startade så fint så. Sen hur den går e en annana fråga. Fick en liten ofrivillig tömning av servooljan. E en fördel om man drar åt bulten som håller oljetillförseln 🙂 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.