SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tändnings kurva vid mappning

• Detta ämne har 2 svar, 1,086 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Lt Dan.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Lt Dan
    Deltagare

Hur ska jag tänka när jag gör en sådan mapp. Finns det några skrivna och oskrivna regler för subaru motorn som det finns när det gäller lambdavärden för subaru snurran som b20mannen skrev i tråden ”avgastemp och lambdavärden”
      Hur mycket förtändning ska/vågar jag ha vid en viss last eller laddtryck?
      Subarus tändnings mapp har ju en last axel och en rpm axel. Så jag vet ju inte exakt vilket laddtryck jag har vid en given last. Är det loggning som gäller och sen justera tändningen efter laddtrycket?

Rent generellt alltså för en 2.0l som går på 98/99 oktan och som i övrigt är standard eller har bytt filter, avgassystem och tändstift (typ ECUTEK).

Mvh Dan

Lt Dan
      Deltagare

Hur mycket förtändning (BTDC) kan/bör jag ha vid 1 bars laddtryck mellan 3000-6000 rpm:

1. Standard fuel map som går fett?
        2. Modifierad fuel map på ca 11.4 AFR?

Finns såklart massa faktorer som påverkar men ett riktmärke för våran 98/99 soppa.

Anledningen att jag frågar är att min Legacy är mappad för Japan marknaden. Original tändnings mappen tycker jag är lite för snäll faktiskt 😮

/Dan

Lt Dan
        Deltagare

Pilsner här med…. 🙂

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.