SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tändstift till STI Type R

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Tänkte byta stift på min bil nu och läser här att NGK PFR7B rekommenderas till lite trimmade bilar. MEN jag har kvitto på NGK BCP7EVX som monterades inför mappning på Trollspeed av dåvarande ägare.

BCP7EVX är ju inga resistorstift, borde det inte va en nackdel att köra med såna stift när tändsystemet är gjort för resistorstift? Funderar på vilka stift jag ska ta hem nämligen.

Lirkus
      Deltagare

Har du inte haft några problem med tidigare stift så varför inte köra på sådana, men som så många andra här så rekommenderar jag oxå PFR7B om du tänkte byta.
        Billigast på ebay 😉

Turbovin
        Deltagare

Den har ju gått rent och bra för min del under den korta tid jag haft den men nu har jag fått kraftiga problem med avgasvärdena på besiktningen. Går duktigt fett dessutom.

Nu tror jag inte det har speciellt mycket med stiften att göra men ändå, jag föredrar att ha rätt grejjer.

Turbovin
          Deltagare

Tack för tipset om ebay förresten. Beställde ett set från England för 372 kr inkl frakt 🙂 Det får man väl inte ens två stift för här hemma 😉

Lirkus
            Deltagare

Hehe lambdasond tänker jag 🙂 Men köp ett gäng PFR7B så får du bra stift som många kör med här på klubben.

Edit: såg att du handlade 🙂 Japp Ebay e billigt som 17 på stift 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.