- Detta ämne har 18 svar, 2,014 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 5 månader sedan av Palm.
-
FörfattareInlägg
-
25 juni, 2007 kl. 08:06 #22196PalmDeltagare
Farsan har nästan klart med att ta ut en ny tjänstebil på jobbet, Vi ska ut och titta närmare på en Kombi med automat och Businesspaket. Vad har ni för tankar om en sådan, är den trött, törstig, går det att dra släp med automaten osv?
25 juni, 2007 kl. 12:05 #190699AK_ImprezaDeltagare2,5 motorn är väl mycket mera pigg, men den andra motorn duger helt o hållet som bruksbil!
25 juni, 2007 kl. 12:13 #190686PalmDeltagareFast det finns ingen 2.5 va? det är ju 2.0 och 3.0 som gäller för legacyn!?
25 juni, 2007 kl. 18:13 #190698ChuckyyyDeltagare2,5 slutade tillverkas förra året om ja inte minns fel
Min far har en 2,5. Inte för snabb inte för slö, bra bensinförbrukning m.m…allt positivt med den bilen!
25 juni, 2007 kl. 18:43 #190700AK_ImprezaDeltagareja det var så jag menade, 2,0 kommer nog kännas riktigt slött på en sån tung bil, det är som att ta 140 hästarn till V70..Satsa på en 3,0 eller en beggad 2,5, det skulle iaf jag göra..
Har en Volvo V70 T5 som packåsna!
25 juni, 2007 kl. 19:14 #190694KvarnisDeltagare2.0R har för övrigt 165Bhp vs 2.5’s 156Bhp, det skiljer väl lite i vrid dock till 2.5’s fördel.
Enbart stads körning ligger den väl på ca 1.1-1.2L lite beronde på hur man kör landsväg tja under litern men beror väl lite ¨på föraren skulle jag tro 🙂
Behöver man inte 3.0R så skulle jah nog satsa på en 2.0R det skiljer väl en hel del i pris på dom båda, kolla vad 2.0 har för vrid vid vilket varv på Subaru.se så ser du hur det funkar med att dra släp 🙂
26 juni, 2007 kl. 00:16 #190696Lt DanDeltagare2.0R har för övrigt 165Bhp vs 2.5’s 156Bhp, det skiljer väl lite i vrid dock till 2.5’s fördel.
Legacy/outback 2.5 från 04–> har också 165hk. Den äldre 2.5:an var på 156hk
/Dan
26 juni, 2007 kl. 07:34 #190687PalmDeltagareVi provkörde en kombi med manuell låda och en sedan med automat igår, trevliga bilar, hyffsad komfort och kombin var faktiskt tyst för att vara kombi tycker jag.
Ang automatlådan var det som säljaren sa lite “långt” mellan 2-3 steget men det är kanske inget att bry sig om. Fick lite “disel” kännsla när man startade motorn också men efter en stund tänkte man inte på att 2 liters fyran “knattrar” lite.
26 juni, 2007 kl. 10:40 #190695KvarnisDeltagare2.0R har för övrigt 165Bhp vs 2.5’s 156Bhp, det skiljer väl lite i vrid dock till 2.5’s fördel.
Legacy/outback 2.5 från 04–> har också 165hk. Den äldre 2.5:an var på 156hk/Dan
Jeep LT det stämmer när jag tänker på’t 😀
26 juni, 2007 kl. 11:10 #190701MariaimprezaGTDeltagaremed tanke på at Hans kör en peoguet idag som är slö som *** så borde vilken legacy som helst vara ett upplyft 😉
Maria
-kört bägge bilarna å röstar på legacyn!Audi is teh ####!!
26 juni, 2007 kl. 11:32 #190702RallyrilleDeltagareVi har en Legacy 2,0 manuell på jobbet, den piggnade till duktigt i motorn när den gått ca. 1000 mil!
Skön bil, men kanske drar lite för mycket soppa..
När släpper Subaru diesel-motorn? Kanske kan va något!/RR (vi har det fint på parkeringen utanför jobbet, 1 Legacykombi 1 Spec.B 1 STI!)
27 juni, 2007 kl. 09:28 #190688PalmDeltagareDet blev klart igår med “ekonomikontoret” så han kunde beställa bil igår, det fanns två bilar kvar som han hade fått en “specialdeal på” och allt klaffa så snart får farsan en Legacy Station 2.0R Automat med affärspaket, svart läder klädsel och färgen på bilen är pärlemovit eller vad den nu hette hos subaru. Blir nog kanon.
28 juni, 2007 kl. 12:48 #190697rallymarkusDeltagarelegacy har ju 2,0 o outbacken har ju 2,5 liters motorn..
grymt fina bilar båda två..
28 juni, 2007 kl. 13:57 #190703killemannenDeltagareJag har kört både 2,5 -05 och 2,0 -07 och måste säga att den känns ofantligt trött 2.0
Vart väldigt besviken över karaktären på motorn.
Annars känns Legacyn väldigt trevlig med direkt styrning och sportigt chassi.10 juli, 2007 kl. 09:24 #190689PalmDeltagareHan fick bilen levererad i fredags, ser kanon ut:9
Ett litet minus är att passagerarstolen saknar bra justermöjligheter, eftersom sittdynan är ganska så kort hade det vart bra om man kunde juserat lutningen för att få lite stöd under låren men stolen går bara skjuta i längsled samt fälla ryggstödet medans förarstolen som är elmanövrerad har alla inställningsmöjligheter. Det är lite snålt. Har iofs inte böjt mig ner och kollat om man kan justera hela stolsinfästningen, det går ju skruva loss på vissa bilar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.