› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Tankeställare angående vagnsakdegaranti..
- Detta ämne har 4 svar, 909 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
andreaswrx.
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2009 kl. 12:29 #10962
down_the_drain
Deltagarehade oturen att klippa en rättså stor räv i fredagskväll :/
Fronten sprucken på ett par ställen,ramen runt dimmljus skyddet borta samt ventialtionshålet till bromsarna.Bara plast skador så det är inte så farligt.Eftersom bilen har vagnskadegarantin kvar så vill inte försäkrningsbolaget ta hand om det..
Tänkte bara upplysa om att vi har 7500:- i självrisk på vagnskade garantin!O det suger!
Kanske inte så mycket pengar om man nu skulle totalkvadda sin bil men vid en djurkollision är det en hel del pengar..Så gör man som jag och kör halvförsäkrat för att man har vagnskadegarantin kvar kan det vara klokt att tänka över om man skall ta nån tilläggsförsäkrning för viltolycka med reducerad självrisk.
Tänker lägga till det till min försäkrning nu iallafall så man slipper den störtlöjliga självrisken igen../Peter
31 augusti, 2009 kl. 14:41 #120212Janne248
DeltagareJo, tack. Det fick jag redan på 2006 också när någonhade gått runt stan och skrivit med spritpenna på ett antal bilar inkl. min.
Det blev billigare att själv pynta lackare och BVS att göra lackbehandling igen än att pynta 7500:-31 augusti, 2009 kl. 16:57 #120213andreaswrx
Deltagarehade oturen att klippa en rättså stor räv i fredagskväll :/Fronten sprucken på ett par ställen,ramen runt dimmljus skyddet borta samt ventialtionshålet till bromsarna.Bara plast skador så det är inte så farligt.Eftersom bilen har vagnskadegarantin kvar så vill inte försäkrningsbolaget ta hand om det..Tänkte bara upplysa om att vi har 7500:- i självrisk på vagnskade garantin!O det suger!Kanske inte så mycket pengar om man nu skulle totalkvadda sin bil men vid en djurkollision är det en hel del pengar..Så gör man som jag och kör halvförsäkrat för att man har vagnskadegarantin kvar kan det vara klokt att tänka över om man skall ta nån tilläggsförsäkrning för viltolycka med reducerad självrisk.Tänker lägga till det till min försäkrning nu iallafall så man slipper den störtlöjliga självrisken igen../Peter
tro jag betlar 400 kr i extra om året för vilt och skadegörelse! så det är värt det!
31 augusti, 2009 kl. 19:58 #120215down_the_drain
DeltagareKör du halvförsäkrat? Kolla hur det ligger till med det om nu försäkringsbolaget vill att du skall ta det på vagnskadegarantin istället istället för att få ut nått från viltolycksförsäkringen..De kan ju försöka med en sådan grej om du har kvar garantin på bilen..
Håller på att kollar på om man kan plocka hem nån chargespeed front till vettig peng istället..skall manändå upp med de summorna så kan man likagärna hänga på nått rolitg istället 🙂
/P
1 september, 2009 kl. 03:55 #120214andreaswrx
DeltagareKör du halvförsäkrat? Kolla hur det ligger till med det om nu försäkringsbolaget vill att du skall ta det på vagnskadegarantin istället istället för att få ut nått från viltolycksförsäkringen..De kan ju försöka med en sådan grej om du har kvar garantin på bilen..Håller på att kollar på om man kan plocka hem nån chargespeed front till vettig peng istället..skall manändå upp med de summorna så kan man likagärna hänga på nått rolitg istället :)/P
kør man samma bolag så kan dom inte sæga så mkt! och ær det vilt och man har vilt så får dom med betala!
orginalplasten ær inte specielt dyr en front kostar under 2000 nær jag kollade!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.