› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Tankeställare på morgonkvisten
- Detta ämne har 11 svar, 1,053 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
23 december, 2006 kl. 08:00 #9938
tendency
DeltagareJobbade nattskift till idag lördag, slutade 06.00.
Efter en varm dusch på jobbet lunkar jag ut i kylan, det är frostigt på marken och ett par minusgrader. Kopplar ur motorvärmaren på min GT99 och jag samt 4 jobbarkompisar knökar in oss i bilen. Kör igång lite heavy metal och vi glider sakta ut från parkeringen och börjar i vanlig ordning vår resa hemåt Fagersta. Skönt att bli ledig en hel vecka framöver. Alla julklapparna är dessutom klara, så nu ser man fram emot julafton. Ska det komma någon mer snö?
Vi kör på rv66 mot Fagersta, och på en raksträcka strax efter Virsbokorsningen kommer en ensam bil körandes i motsatt riktning. Föraren släcker inte helljusen och jag blinkar till med mina. Inget händer… jag blinkar till igen, denna gång lite längre. Inget händer… ”Fan håller han på med?” muttrar jag. Nu är avståndet en ~30m innan vi passerar varann och då plötsligt kör den mötande bilen över på min sida av vägen! Snabbt som tusan girar jag min bil åt höger ut i väggrenen och rätar upp den samtidigt som jag blinkar med mina helljus. Is i magen, men hjärtat i halsgropen. En av mina passagerare bak undrar vad det var som hände, eftersom han satt och slumrade.
Jag kan bara konstatera att det är tur att jag är en nattuggla och är pigg efter nattskiften (snabba reflexer) samt att jag har nya dubbade vinterdäck (greppar bättre på osaltade frostvägar?).
Nu var den mötande bilen aldrig helt över den streckade mittlinjen vid själva mötet, men han var på god väg. Hade jag varit ouppmärksam och inte väjt hade det troligtvis smällt. Eller om vägen var smal – utan väggren?
Nu ska jag sova och snart fira jul.
23 december, 2006 kl. 08:13 #110148syke
BlockeradLäskigt! Skönt att det gick bra. Håll dig borta från andra idioter på vägarna och ha en god jul!
Du lyckades aldrig se om personen i andra bilen satt o slumrade eller något?
23 december, 2006 kl. 08:16 #110152tendency
DeltagareNä, det hann jag inte. Ca 90 + 90km/h, man passerar varann rätt snabbt. Och jag var lite upptagen med att styra undan. 😉 Jag hann uppfatta att bilen var röd dock.
23 december, 2006 kl. 08:26 #110149syke
BlockeradNä, det hann jag inte. Ca 90 + 90km/h, man passerar varann rätt snabbt. Och jag var lite upptagen med att styra undan. 😉 Jag hann uppfatta att bilen var röd dock.Impreza GT sedan 1999
Röda bilar innehåller ofta sovande personer, så det var kanske så. Förutom brandbilar då. Och ferrarisar. Och min mammas röda opel. Det är därför röda subbor går så långsamt.
23 december, 2006 kl. 08:45 #110155Sasse
DeltagareUsch, måste ha varit riktigt obehagligt.
Och ett litet tillägg, röda subbor går -inte- långsammare }(
23 december, 2006 kl. 09:31 #110151down_the_drain
DeltagareAntagligen ett fyllo..
/P
23 december, 2006 kl. 10:58 #110157Desen
DeltagareFör ett par år sedan så miste en tjejkompis till mig livet och en blev svårt skadad när en bil kom på fel sida vägen i en kurva. Folk sätter ju sig o kör trötta, fulla, påtända eller fullproppade med starka medeciner.
Kanske man skulle skaffa sig en Hummer fullproppad med airbags istället.Röda subbor kanske inte är långsamma men blåa är snabbast 😛 😛
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!23 december, 2006 kl. 11:09 #110154alrik
DeltagareTur att de gick bra. Sen skönt att du inte åkte på RV70 utanför sala, för där var det snorhalt inatt/morgonen.
Var ute och testade min volvo lite inatt efter lite pillande i garaget och de släppte på alla växlar.
Sen har folk i allmänhet blivit riktigt hjärndöda på att blända av. Påstår att jag minst får blinka till 10-15 gånger varje natt. Då kör jag 11 mil motorväg där inte så mkt konstiga saker finns på vägen. Önkar ibland att man hade 17 extraljus på lastbilen så folk förstår…
/ Mikael – lite hungrig
23 december, 2006 kl. 12:43 #110158Rallyrille
DeltagareHuga!!! 😮 -skriv en rysare om det!!:+
Skämt åsido, sånt där är otäckt!
24 december, 2006 kl. 00:27 #110153tendency
DeltagareDesen: Ja, en Hummer proppad med säkerhetsutrustning vore kanske en livförsäkring när/om det händer.
alrik: Folk som sitter och sover vid rattarna och inte bländar av är ngt irriterande. Har funderat på att ta med en Mag-Lite XXXXXXL i bilen och straffblända de som inte förstår vad ens egna blinkningar betyder.
24 december, 2006 kl. 09:12 #110150Maddis
Deltagare66;an är en så sjuuukt tråkig väg… H*n i den andra bilen var kanske trött?
Nä, den vägen är läskig. Jag mötte en liten röd bil vid norra infarten i Sura, ca 20 min senare skulle jag tillbaka mot V-ås, då var det totalstopp. H*n i röda bilen hade bestämt sig för att avsluta sitt liv i fronten på en lastbil… 😮
För ett år sedan förlorade jag en bekant i en hemsk olycka på den här vägen…
25 december, 2006 kl. 11:07 #110156Andersson
DeltagareHemkst!Det är tur att man inte vet vad som sitter i de andra bilarna ibland, då kanske man slutade köra bil.
Själv monterar jag ex-lysen på mina bilar med 100wattare, andra bländar av och jag själv får nytta av det när jag är ute och kör i mörkret.MVH C Andersson
Full fart, spar tid!
Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.