SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt tankmätaren spökar ?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Zippo_
    Deltagare

Tjenare, har kört min subaru lite nu och i början trodde jag den drog sjukt mycket bensin då tankmätaren gick från fullt till näst nedersta pinnen på mätaren sjukt fort.

Sen tankade jag den, och för att få den fulltankad krävdes endast ca 30 liter bensin, tänkte att det bara hände då, men så har det varit ungefär varje gång jag tankat nu.

Alltså hit går mätaren, när jag endast kört slut på ca 30 liter soppa från full tank.
      (Bilden är inte ifrån min bil)

Är det likadant på alla impreza gt’s ? jag undrar även hur stor tank bilarna har ?
      Rätt jobbigt när det går under det strecket för då vet man aldrig riktigt hur mkt bensin man har :p

tacksam för all hjälp 🙂

Gilarski
      Deltagare

Min kan diffa 5-8 liter mot vad den visar, men inte mer.

Zippo_
        Deltagare

Min kan diffa 5-8 liter mot vad den visar, men inte mer.

på min visar den inte antal liter på mätaren, bara streck..

Torgan
          Deltagare

Hade samma problem på min -03as wrx.. Och på min sitter det två deladtank och då dubbla mätare så fick tipset att de kunde vara att ena mätaren inte gav nått utslag. så jag plockade ur mina och rengjorde själva kontakt ytorna för mätarna och sen dess har det funka betydligt bättre

Zippo_
            Deltagare

hmm, okay, får väll testa detta..

Någon som vet hur stor tank impreza gt kombi -97a har då ?

Gilarski
              Deltagare

på min visar den inte antal liter på mätaren, bara streck..

Hehe, ok, samma här men varje streck motsvarar 15 liter då full tank är 60 liter.

Det kan vara damm i mätarelektroniken som gör att mätaren rör sig lite trögt.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.