SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tappar laddtryck

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

, kan vara jag som skadat Lambdan vid bytet av de-cat pipen så det kan vara felet./J

Vart sitter lambda sonden? I vilket rör?

pannan
      Deltagare

, kan vara jag som skadat Lambdan vid bytet av de-cat pipen så det kan vara felet./J

Vart sitter lambda sonden? I vilket rör?

En av sonderna sitter skruvade i de-catpipen. Den andra sitter väl i DP:n därav att man behöver en adapter om man skall köra katlöst p g a motorlampan. Men byter man bara en av kattarna behövs det inte.

pannan
        Deltagare

kan vara jag som skadat Lambdan vid bytet av de-cat pipen så det kan vara felet./J

Du kan med andra ord sne’knXXXat lambdan? 😉 :+/Blocken – leg. sne’knXXXare

Yep med min hålvana blev den nog helt sned *s*

Tittade på den idag och det är ett jack i den tack vare att jag slant med skuvdragaren. Så det är nog felet.

Manor
          Deltagare

Ljudnivån är hög. Kan bara tänka mig hur det kommer att låta med downpipen på senare och en mappning. Men jag störs än så länge inte av ljudet.MvhJ

Jag/vi som åkte i karavanen kan intyga att Pannans svarta STi låter rejält coolt :7 vid gaspådrag. Synd bara att hans sura granne inte verkar uppskatta ljudet lika mycket ;).

mvh Mats N

pannan
            Deltagare

Skönt det löste sig.Nu när du monterat hela avgas utom downpipe hur känns bilen?Nu har du väl monterat:1)Afterburner Vortex Ultra-High Performance Rear Silencer (angled exit).2) Afterburner Centre section3) Afterburner decat ’Cat’ pipe 4) JR Performance Panel filterHur känns bilen efter? Hur är ljudnivån? Måste man ha uppgraderingspump för detta?//Janne – som är sugen på dessa delar….

Bilen känns piggare. Det gjorde bilen bara jag monterade slutbiten på avgassystemet. Har inte hunnit köra så mycket med alla delar på men helt klart känns bilen lite piggare. Kollar man på laddtrycksmätaren ligger jag runt 1.1 i laddtryck vilket är ca 0.1 hg mer än original. Sedan blir man väl lite förvirrad tack vare ljudet 🙂

Ljudnivån är hög. Kan bara tänka mig hur det kommer att låta med downpipen på senare och en mappning. Men jag störs än så länge inte av ljudet.

Jag skulle nog rekommendera en uppgraderingspump oavsett om du byter bara ett filter eller ej. Känns alltid skönare att veta att grejorna håller för lite mer. En billig investering och ett lätt byte.

Mvh
              J

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.