SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tappar laddtryck

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    crizzy
    Deltagare

Tjenare

Köpte mig en Subaru Impreza GT -99 idag, och ska väl bara säga först att varför köpte jag inte en tidigare:D

Till saken.
      Vad är orginal laddtryck?
      Min laddar 1,1bar upp till 3500varv sen tappar den laddtrycket till 0,8bar. Kan det vara läckage i en tryckslang?

Väldigt tacksam för svar.

mvh//Christoffer

Adam K
      Deltagare

Original ska den ladda 0.9, detta på full gas och höga växlar. Trycket skjuter dock över pga att solenoiden inte är snabb nog, och särskilt när det är kallt.

Så det låter relativt normalt. Titta annars under huven, på höger sida bakom motorn sitter turbon, under en skyddsplåt, det ska gå en svart slang som grenar sig i 2, en till wastegaten på turbon och en till solenoiden framför höger hjulhus. Kolla om det sitter nåt annat ’på vägen’, eller om det helt enkelt inte förgrenar sig utan sitter nån ventil av nåt slag mellan trycksidan på turbon och wastegaten.

crizzy
        Deltagare

Tack så mkt. ska kolla det imorgon och hoppas att det inte är värre

//Christoffer

specialized
          Deltagare

Om den laddar 1.1 vid 3500 och sen succesivt tappar till 0.8 – 0.9 vid 6500-7000 så är det helt normalt.
            Pga. att turbon är så liten, så klarar den inte hålla laddet på så höga varv.

Är bilen mappad så kan ju även mappen vara gjort så. (Med lågt ladd på höga varv). Men med aggresiv tändning i stället.
            Förutsatt att det inte sitter en pysventil då.
            Då blir det ju pysventilen som styr det.

Gör som redan nämnts ovan..Kolla om du har någon sk. pysventil.

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
            —————————————
            Efternamnen på mina flickvänner är
            —————————————
            Jpg ,wmv och mpg 😉
            —————————————

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.