› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Tappat drivning bak !
- Detta ämne har 20 svar, 1,537 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2005 kl. 06:19 #55938
Manor
DeltagareHej !
Om det är rattlås du är intresserad av så finns det en massa bilar som grejar detta betydligt bättre än Imprezan. Om du nu satsar på 450hk så kommer du att få lägga ner MASSOR av pengar på både motor, växellåda och övrig drivlina. Samma satsning i V8 världen ger dig förmodligen bättre tider för mindre pengar (och troligtvis även hållbarare).
Bara ett tips i all välmening.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #55940Manor
DeltagareJag minns en Impreza-kombi med husvagn som hängde på mig vid en låååång omkörning på väg till Kullen för minst 5 år sedan, så du kan nog allt oxå. 😉
Mohahahaha…160km/h med husvagn är alltid spännande :P…men jag har ju minst 800 kusar i min muskelkombi också :D.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #55939Manor
DeltagareNi har en poäng i att det går att åka riktigt fort med en v8!Men i övrigt är det inga trevliga bilar (enligt min mening) 🙂 450 hästar anser inte jag som så himla brutalt … med dagen mått mätt … tycker var å var annan bil ligger mellan 4-500 kusar 😉 Sen går det inte att komma ifrån…. imprezan är en himla rolig bil att köra 😀 😀 😀
Det är nog inte så många som har 450-500hk i sin Impreza åtminstone. När jag var ung så var det mest trimmade Amazoner och Bubblor det skrevs om i Bilsport (förutom jänkare alltså). De flesta som hade tagit in Amazonen i garaget och bytt till K- eller D-kam och monterat en/två webrar trodde sig ha närmare 200hk (vilket var väldigt sällan i verkligheten…kanske jag ska tillägga).
Imprezan är en rolig bil att köra, men herregud…raktfram åka grejjar ju även en skottkärra med påhängsmotor…det är väl inte lika med köra!!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #55946Tpalm
Deltagare12.7 … d e inte fy skam på den effekten !
Ne jag vet att det i ”normala” fall är bra mycket mindre bitar (flisor) man brukar hitta …
Men förhoppningsvis hinner jag byta drevsats innan d rasar på riktigt !
Tyvärr är man ju inte den som klarar av att sitta hemma på lör natten utan är ju alltid me å gasar vilket man borde avstå om man tänker på sin ekonomi…..
Är det bara lådan som är klen eller klarar bakdiffen å det andra inte heller så mycket över 300 … tänkte att jag skulle hamna uppåt 450 kusar när d va färdigbyggt …
/ Palm
19 december, 2005 kl. 06:19 #55936ExOrdis
DeltagareJag minns en Impreza-kombi med husvagn som hängde på mig vid en låååång omkörning på väg till Kullen för minst 5 år sedan, så du kan nog allt oxå. 😉
19 december, 2005 kl. 06:19 #55948Tpalm
DeltagareNi har en poäng i att det går att åka riktigt fort med en v8!
Men i övrigt är det inga trevliga bilar (enligt min mening) 🙂450 hästar anser inte jag som så himla brutalt … med dagen mått mätt … tycker var å var annan bil ligger mellan 4-500 kusar 😉
Sen går det inte att komma ifrån…. imprezan är en himla rolig bil att köra
😀 😀 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.