SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tappat orken, WRX STI -03

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Mäki
    Deltagare

Innan ni börjar hänga ut mapparen..

Vad var det för specifikationer på motorn? Kolvar, stakar, lager? Vad satt det för spridare i? Vilken effekt mappade du för? Var fuelrailsen ombyggda för att kunna leverera ordentligt med soppa till alla spridarna? Och hur långt hade maskinen gått innan mappningen, hade den gått felmappad ett tag innan kan det ha gjort skada också.

Ej257, då är det 2,5 litersmaskin va? Låter inte som en Spec C motor då alla dom är 2 litersmaskiner.

När allt det här är utrett och maskin var i bra skick för att mappas och ni kommer med riktiga fakta, lägg upp det för mapparen och se hur han ställer sig till frågan, annars lär jag säga att det här är dålig stil.

Mvh Marcus

bowser
      Deltagare

Innan ni börjar hänga ut mapparen..

Vad var det för specifikationer på motorn? Kolvar, stakar, lager? Vad satt det för spridare i? Vilken effekt mappade du för? Var fuelrailsen ombyggda för att kunna leverera ordentligt med soppa till alla spridarna? Och hur långt hade maskinen gått innan mappningen, hade den gått felmappad ett tag innan kan det ha gjort skada också.

Ej257, då är det 2,5 litersmaskin va? Låter inte som en Spec C motor då alla dom är 2 litersmaskiner.

När allt det här är utrett och maskin var i bra skick för att mappas och ni kommer med riktiga fakta, lägg upp det för mapparen och se hur han ställer sig till frågan, annars lär jag säga att det här är dålig stil.

Mvh Marcus

Håller helt med !
        Om det är den bilen ja tror så har den fått en beggagnad ej257 med enbart en grundmapp .

Supra-Alex
        Deltagare

Tänker inte hänga ut någon här förän den har sagt sitt..
          Den som mappade borde veta att den har möjligen gjort fel.
          Nej, den var inte grundmappad.
          Visserligen var motorn org. i sig men vad är problemet med att mappa en motor som är orörd?
          Det kan väl alla företag göra…?
          Maskinen hade inte gått långt alls och var i mycket bra skick innan den mappades.
          Har pratat med flera personer och företag och många säger att denna kan man inte lita på..
          Bilen stod där mer eller mindre ett år och pengar betalades men inget hände.

Nu är jag tvungen att kosta på en ny smidd botten, borrning av block, racelager, packningar mm mm av en riktig firma och mappas av någon som klarar av det.

bowser
          Deltagare

Visserligen var motorn org. i sig men vad är problemet med att mappa en motor som är orörd?
            Maskinen hade inte gått långt alls och var i mycket bra skick innan den mappades.
            Har pratat med flera personer och företag och många säger att denna kan man inte lita på..

Nu är jag tvungen att kosta på en ny smidd botten, borrning av block, racelager, packningar mm mm av en riktig firma och mappas av någon som klarar av det.

Är det den med mds dekaler på högerstyrd?

bowser
            Deltagare

Är det den med mds dekaler på högerstyrd?

Supra-Alex
              Deltagare

Jaa

bowser
                Deltagare

Jaa

Hoppas du tar kontakt med mapparen och får reda på allt om mappningen och tiden bilen stod där .

Fricke.w
                  Deltagare

Fy fan va surt 🙁 men skulle inte du få en smid short block med den bilen?

Supra-Alex
                    Deltagare

Fy fan va surt 🙁 men skulle inte du få en smid short block med den bilen?

Jo, men allt är omonterat.
                      Dessutom måste jag byta ut veven.
                      Fick bara med block, kolvar och stakar.
                      Men fortfarande så är det pengar som ska ut!

MariaimprezaGT
                      Deltagare

Jag tycker att du ska ringa mapparen o höra på vad han vet om bilen.

Bodyshot
                        Deltagare

Edit delete

Fricke.w
                          Deltagare

Nu hänger jag inte med riktigt, så bilen i fråga hade ett autronic sprut vad mer hade bilen i form av prestanda, ja menar vilken turbo, spridare mm och allt deta på ett orginal ej257 block då alltså?

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.