› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Tävling! Korsord – ordplock 2007!
- Detta ämne har 16 svar, 2,140 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av
AudiAnders.
-
FörfattareInlägg
-
4 mars, 2007 kl. 13:22 #10100
Niklas
DeltagareDå var det tags igen för ”knep och knåp”-hörnan!! 😀
Info
Frugan pillade ihop ett ”ordplock” (om du inte vet hur de funkar så sök på nätet) åt SSI för ett bra tag sedan, men sedan glömdes det bort. Hittade det idag så varsågoda, låt oss se vem som kommer på vad de tre orden (gula, röda och gröna) är. Svaren skickar ni via PM till mig, vinnaren SLUMPAS ut bland de som svarar rätt samt den som svarar rätt FÖRST.Priserna
Exakt vad priserna är återstår att se, om klubben kan sponsra med något så kör vi på det. Annars kommer det någon liten SSI dekal på posten från mig. Vad säger du Block? Kan vi fiska fram två Subaru-kalendrar för 2007 eller möjligen två kepsar?http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album385/korsord_2007.gif
2 bokstavsord:
ac, as, as, bi, bo, du, el, er, hk, ic, in, ko, lo, ni, on, or, pi, på, ra, re, re, rå, se, tö, ån, åt, öl, ös3 bokstavsord:
agn, agn, awd, bal, bro, bur, bås, ena, etc, fin, ger, gnu, grå, hks, hos, jun, kal, klo, kul, kåt, nos, nys, oas, ozo, röd, sav, sbf, ske, sko, sno, sot, spå, ssi, sti, tia, tår, ugn, ung, yta, zoo, älg4 bokstavsord:
bana, båge, elen, grip, hård, igel, jude, korv, mora, narr, orup, pråm, ragg, sarg, skyn, stek, topp, toyo, ylar5 bokstavsord:
alien, blitz, bloss, gtech, gälar, hjälm, jerry, juice, moore, mulet, rally, scoop, stora, strat, tippa, turbo, vinge6 bokstavsord:
airbag, finger, forden, gaffel, grafik, istapp, kjolar, kollas, ringer, smilar, stubbe, subaru7 bokstavsord:
hundben, impreza, pirelli8 bokstavsord:
downpipe, prodrive, prospeed9 bokstavsord:
knocklink10 bokstavsord:
dumpventil5 mars, 2007 kl. 15:20 #111936Blocken
Deltagare5 mars, 2007 kl. 15:48 #111942Niklas
DeltagareGott Block! Rätt svar skickas i PM till mig och jag annonserar de två vinnarna i tråden och meddelar herr ordförande om vilka som skall ha kalendrar.
5 mars, 2007 kl. 17:28 #111937Manor
DeltagareKan du inte förklara lite lätt vad ”ordplock” går ut på?
5 mars, 2007 kl. 18:54 #111943Niklas
DeltagareFörsök stoppa in alla orden i korsordet, stämmer inte bokstäverna så har du placerat ordet/orden på fel plats.
När du fått in alla ord så tar du bokstäverna i de gröna, röda och gula rutorna och bildar ord av dessa genom att läsa dem från den översta vänstra rutan ner till den nedersta högra. Det skall alltså bli ett grönt ord, ett gult ord och ett rött ord.
5 mars, 2007 kl. 18:58 #111944Niklas
DeltagareSvårt att komma igång, det finns bara ett ord med 10 bokstäver, detta skall då in där det finns 10 luckor i rad. Samma sak med 9 bokstäver. När du satt in dessa fortsätter du med de grupperna som har fler ord, då börjar det bli lite knepigare…och roligare. 🙂
6 mars, 2007 kl. 18:47 #111938Nikke McRae
DeltagareÄsch, nu har jag fått ihop alla ord utom det röda, där de tre sista bokstäverna strular. Antingen är något galet eller så kan inte alien stava. 😛 Säg att den 5 bokstaven sitter på fel rad, att den röda rutan ska upp ett steg! :*
/N – som behöver en ny SWRT kalender, då jag nu har missat första bladet i den. 🙂
6 mars, 2007 kl. 20:08 #111945Niklas
DeltagareMed tanken på att ingen har skickat in rätt än så kanske vi får ändra reglerna till bäst resultat och inte alla rätt. Då ligger du i topp Nikke. 😉
6 mars, 2007 kl. 21:07 #111934LegacyLarsa
KeymasterSkulle nog vilja påstå att det saknas ett och ett annat ord..
/Lars -som förhoppningsvis snart är nära en lösning
6 mars, 2007 kl. 22:45 #111935LegacyLarsa
Keymasterpm och mailat lösningen!
/Lars
7 mars, 2007 kl. 07:58 #111946Niklas
DeltagareNu har det trillat in ett gäng svar. Vi får väl presentera vinnarna till helgen.
9 mars, 2007 kl. 08:52 #111947Niklas
DeltagareHar inte kommit några fler svar på några dagar, så i eftermiddag drar jag vinnarna som presenteras här i tråden.
9 mars, 2007 kl. 15:20 #111939Nikke McRae
DeltagareHar fått in alla ord, men det röda ordet är fortfarande helknas.
Hoppas det jag skickade in är rätt. 🙂9 mars, 2007 kl. 15:42 #111948Niklas
DeltagareDå var tävlingen avslutad och snabbast blev Nikke McRae (först att skicka in mest rätt svar). LegacyLarsa blev den lyckliga vinnaren i lottdragningen bland de övriga som skickat in lika många rätt som Nikke men dock någon timme efteråt.
Rätt svar på de färgade orden var DEKAL, BLOCKEN och RALLYBIL. Det sista ordet var det ingen som fick ihop men däremot gissade Nikke att det var detta jag var ute efter. Svaren som kom in var bla RALLYIOL (från flera) och RALLYOIL.
Rätt lösning av korsordet kommer eventuellt att publiceras om jag orkar och om intresse finns.
Grattis! Vinnarna kan skicka ett PM med adress till Blocken så fixar han iväg priserna…hoppas jag. Tack för visat intresse. 🙂
9 mars, 2007 kl. 15:54 #111940Nikke McRae
DeltagareDå var tävlingen avslutad och snabbast blev Nikke McRae (först att skicka in mest rätt svar). LegacyLarsa blev den lyckliga vinnaren i lottdragningen bland de övriga som skickat in lika många rätt som Nikke men dock någon timme efteråt.Rätt svar på de färgade orden var DEKAL, BLOCKEN och RALLYBIL. Det sista ordet var det ingen som fick ihop men däremot gissade Nikke att det var detta jag var ute efter. Svaren som kom in var bla RALLYIOL (från flera) och RALLYOIL.Rätt lösning av korsordet kommer eventuellt att publiceras om jag orkar och om intresse finns.Grattis! Vinnarna kan skicka ett PM med adress till Blocken så fixar han iväg priserna…hoppas jag. Tack för visat intresse. 🙂
Det var väl inte lätt att få ihop eftersom du markerat O:et i Downpipe istället för B:et i Airbag. 🙂
Men helkul initiativ, mer tävlingar! 😀
Om jag fattat det rätt så fick jag också pris eftersom jag var snabbast? (Hoppas att man kan få sig en SWRT almanacka 07 :9 ) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.