› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Tävling: SSI korsord 2 – augusti
- Detta ämne har 39 svar, 1,689 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
11 augusti, 2005 kl. 11:08 #8852
Niklas
Deltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album385/korsord2.thumb.jpg
Då var det dags för en ny grej här i klubben. Ett korsord där vinnaren får ett trevligt pris. Tanken är att jag gör ett nytt korsord varje månad och alla SSIare kan vara med och tävla.Så här gör du:
1. Lös korsordet som kräver både lite allmänkunskap och klubbkunskap
2. Räkna antalet S
3. Skicka svaret, ditt namn, din adress och ditt SSI-nummer till aliendice@impreza.nuDärefter kommer jag att dra en vinnare från alla er som skickat in rätt svar. Sista dagen för inskick av rätt svar är sista augusti, dvs den 31/8.
Här finns korsordet:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?full=1&set_albumName=album385&id=korsord2
(Tips: Skriv ut eller öppna bilden i ett ritprogram)LYCKA TILL!
// Niklas & Styrelsen 🙂
11 augusti, 2005 kl. 11:33 #99830modulated
DeltagareOj, svårt den här gången. 😉
// Patrick P – med pennan i högsta hugg
11 augusti, 2005 kl. 11:42 #99815SecretAgentMan
Deltagare…och här norpas det bilder friskt…. 😀
/J – skall printa ut och sätta tänderna i det
11 augusti, 2005 kl. 12:11 #99843Niklas
DeltagareSAM: Ja fy fan, jag snor allt på nätet. 😀
11 augusti, 2005 kl. 12:48 #99831modulated
DeltagareDå var det löst, men en hel del luriga blinda krön på vägen som
ställde till det lite :D.// Patrick P – måste nu börja jobba ;(
N/P : Lars Winnerbäck – Åt samma håll.
11 augusti, 2005 kl. 14:15 #99832modulated
DeltagareDoktorn
Ålarens!!!Jag har ett förb… ord kvar, och det står helt stilla. :D/JLåt mig gissa…. citrusfrukten?!? 😀 😛
// Patrick P.
N/P : Einstuerzende Neubauten – Perpetuum Mobile
11 augusti, 2005 kl. 15:30 #99833modulated
DeltagareKorsordsmästarn
DoktornHä. Den satte jag, ”resan” – det är total tilt här. :D/J…f-n, det är det ordet som jag också har gått bet på x(.mvh Mats NMen gubbar, det var ju ett lätt ord ju 😀
// Patrick P – hade problem med citrusen.
N/P : In Strict Confidence – Collapse
11 augusti, 2005 kl. 20:52 #99838backfeed
Deltagare😉 😉 😉 😉
Har löst allt utom den där förb****de citrusfrukten… Har sökt som en rabiat grävling men hittar ingen citrusfrukt i universum som ens har ett namn som _liknar_ de bokstäver jag har. Saknas bara den första! Börjar tro att det syftar på något internt i klubben som jag totalt har missat. x( :+ 😀
Kul med korsord, fortsätt med det Alien!
11 augusti, 2005 kl. 21:16 #99834modulated
DeltagareBörjar tro att det syftar på något internt i klubben som jag totalt har missat. x( :+ :DKul med korsord, fortsätt med det Alien!
Faktiskt så kan jag säga att frukten minsann finns på riktigt
och ser ut som sne-trippad passionsfrukt ;).Däremot så kan jag bara instämma, korsord är kul å äljen har
gjort dem bra!// Patrick P – bör gå och lägga sig.
N/P : Loosegoats – Piranhas In The Sea
12 augusti, 2005 kl. 08:01 #99844Niklas
DeltagareEtt tips är att använda hemsidan http://www.susning.nu som är grymt bra då man vill söka reda på ord. Faktiskt den sidan jag använde för att hitta ett ord som passade in med de bokstäverna jag hade och vips så fick jag fram en citrusfrukt som jag aldrig tidigare hört talas om! 😀
12 augusti, 2005 kl. 09:06 #99839backfeed
DeltagareAaaahaAAAaa! Gotz it now! 😀
Jag vågar närmast svära på att den inte står listad på en enda citrussida på hela nätet (inte ens de djuplodande som går igenom i princip allt man någonsin skulle kunna veta om alla tänkbara citrusfrukter), åtminstone inte enligt Google och AltaVista. Men att jag glömde kolla susning var ju bra rent klantigt. :+
Hade varit ett roligt sammanträffande om den första bokstaven hade varit en annan, vilken skulle ge alla bokstäverna till ett visst märke som man får fram med enkel omkastning av de två sista stavelserna. Om ni som löst det funderar lite på det så förstår ni nog vad jag menar. 😛
12 augusti, 2005 kl. 09:15 #99818OzO
Deltagare12 augusti, 2005 kl. 09:17 #99820Blocken
DeltagareGrymt med ett korsord varje månad! Kom igen och lös korsordet nu ni där ute i stugorna och ge Alien lite feedback på hans grymma engagemang så får vi förhoppningsvis se fler korsord i framtiden!
Tummen upp till Dekalkungen!
/Black
12 augusti, 2005 kl. 10:54 #99845Niklas
DeltagareFler korsord är att vänta. 😉
Nästa blir ett sk ”ordplock” för er korsordsveteraner. 😛
12 augusti, 2005 kl. 11:58 #99821Blocken
Deltagare*asg* http://susning.nu/Block :+
Block är namnet på en klump av något. När man pratar om sten så är ett block en sten med större diameter än 600 millimeter (Svenska geotekniska föreningens klassifikation). Tidigare, fortfarande använda klassificeringar definierar block som stenar med en diameter över 200 millimeter.
/OT-killen – letar vidare efter citrusfrukten
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.