SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor TD05-20G på en GT?

  • Detta ämne har 8 svar, 1,247 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Mumin.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28248
    Sjögren Racing
    Deltagare

      Hej

      Passar en TD05-20G på en GT? Det sitter en TD04L orginal på bilen och det verkar som att det är samma fläns?
      Turbon är från SS autochrome (kina agg) och det står:
      ”WRX *FITS GC8, GDA, GDB EJ20*”

      den finns längst ner här på sidan:
      http://ssautochrome.com/level.itml/icOid/1489?icObjectId=1489&icQuery=&icJumpPage=2

      Vad orkar ett sådant agg med för effekt?

      Ang kina-agg så vet jag att kvaliteén kan vara varierande, har flera vänner som har åkt flera säsonger med turbos från SS Autochrome. Det är bara en tillfällig lösning tills ny bottendel byggs, sedan blir det en compturbo eller precision.

      Mvh

      #242074
      Kvarnis
      Deltagare

        Om vi struntar i just kina agg så fixar en TD05-20G runt 370Bhp på vanliga soppa i en GT, runt 400 på E85.

        Och det är en bolt-on snurra om vi pratar montage, sen tillkommer sprridare,soppapump mappning osv

        #242077
        Sjögren Racing
        Deltagare

          Då blir det en sådan till en början om den passar ”bolt-on”.
          Det blir ett Link-sprut (PnP) och en mappning. Och spridare/soppapump.

          #242080
          ghosten
          Deltagare

            Jag kör med en TD05 20G på min GT å den snurrar på fint, dock inte mappat bilen än så vågar inte säga hur det går över 300 Hk men den ska ju klara upp till 400 iaf 🙂

            #242078
            Sjögren Racing
            Deltagare

              Jag kör med en TD05 20G på min GT å den snurrar på fint, dock inte mappat bilen än så vågar inte säga hur det går över 300 Hk men den ska ju klara upp till 400 iaf 🙂

              Men du har inget kina-agg?

              Mvh

              #242081
              ghosten
              Deltagare

                Jo jag har ju det 🙂

                #242079
                Sjögren Racing
                Deltagare

                  Jo jag har ju det 🙂

                  Från samma ställe som jag länkade till?

                  Har idag ringt till lite svenska firmor för att höra priser.
                  SL-turbo hade följande till mig:
                  VF34 ca 15000kr+ moms.
                  Uppgraderad TD04 till 19T ca 10000kr+moms
                  TD05-16G ca 10000+moms (skulle räcka upp till 400hk?)

                  Turbotech hade en VF34 för 13750kr inkl moms.

                  Så nu funderar jag då på hur man ska göra?
                  Bygga en smidd botten med h-profil och CP-kolvar och skaffa en precision-snurra och separat WG med engång. Eller snika till det med en kinaturbo alternativt en en beg VF och åka med orginal bottendel..?

                  #242075
                  Twinturbo
                  Deltagare

                    Jag skulle kört på td05-16g och få effekt så det räcker till utan att förlora för mycket respons

                    #242076
                    Mumin
                    Deltagare

                      Finns vf35Or och 34or som säljes billigt på forumet! Satsa på en sådan alt en td05-16/18g. Några 400 hk blir det dock inte.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.