SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Tecnomagnesio Sport 17″

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5503
    Nordquist
    Deltagare

      är det någon som vet något eller har erfarenheter av denna fälg, kollar på en uppsättning med 17×7″ et 48.
      Det tar inte emot i skärmen med 215/45 däck? hade tänkte dunlop sport maxx isåfall, eller får man gå ner.

      http://www.mg-tuning.com/imagenes/llantas/tecnomagnesio/tmsport.jpg

      #73187
      Nikke McRae
      Deltagare

        Jag kör med sånna fälgar med 215/45 däck. Passar perfekt. Goda marginaler till skärmkanterna och sitter som en smäck i hjulhusen.

        :7

        #73188
        Nordquist
        Deltagare

          Är det någon som har kört eller kör på Dunlops sportigare varianter, typ sp9000 och Sport maxx?

          Undrar först och främst om någon vet om Dunlop däck är breda eller smala däck för sina storlekar. Sitter och funderar på 40 eller 45 profil till 215 bredd till fälgarna som beskrivs. Vill helst inte att det ska ta i skrämkanterna.

          #73186
          PetterSolberg
          Deltagare

            jag kör med sp sport 9000 och dom tycker jag är bättre än mina tidigare bridgestone s-03.. mindre ljud oxå..
            bra kvalité, slitstarka..
            patrik

            #73189
            Nordquist
            Deltagare

              Jo det verkar vara ett bra däck, har tänkt att har det till både bana och gata.
              Men det är frågan om man kan gå upp till 45 profil på en GT. Det sägs ju att Toyos däck är lite smalare däck så att det är lugnt för skärmkanterna men funkar det lika bra med Dunlopdäck på GT:n.

              #73190
              Nordquist
              Deltagare

                Hur stor är skillnaden mellan 215/45 och 215/40 17″ under lite mer inspirerad körning, ex på bana?

                #73184
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  …jag vet inte hur många gånger jag skrivit detta. 😀 Profilen har *nada* att göra med bredden på däcket, det anger höjden på däckets kant i förhållande TILL bredden, inget annat.

                  Sedan kan det naturligtvis vara så att däckstillverkaren använder en annan stomme till däcket med högre profil, och på så vis kan totalbredden bli lite mer (inte helt ovanligt).

                  Men, 215/45 fungerar lika bra, den enda egentliga skillnaden blir att hastighetsmätaren visar mindre fel (kan bli farligt att lägga på de vanliga 25 på mätaren…).

                  /J

                  #73191
                  Nordquist
                  Deltagare

                    jag undrar mer om hur mycket mer det kränger vid kurvtagning. Körde lite konbana bland annat i somras på de däck som satt på när jag köpte bilen och de hade 55 i profil och de krängde som ett soll. Undrar hur stor skillnaden i kränging mellan 40 och 45?
                    Vill inte att det ska kränga för mycket men också att det ska fylla ut hjulhusen nått så när.

                    #73185
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Det beror mer på däckets stommes styrka än profilen, det är så liten skillnad att jag tvivlar på att det skulle märkas att du kör på 40- eller 45-profil förutsatt att det var samma fabrikat/modell och däcktryck, temperatur, hemlängtan och motljus. 🙂

                      /J

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.