› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Tecnomagnesio Sport 17″
- Detta ämne har 8 svar, 1,633 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 3 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
24 november, 2005 kl. 09:05 #5503
Nordquist
Deltagareär det någon som vet något eller har erfarenheter av denna fälg, kollar på en uppsättning med 17×7″ et 48.
Det tar inte emot i skärmen med 215/45 däck? hade tänkte dunlop sport maxx isåfall, eller får man gå ner.http://www.mg-tuning.com/imagenes/llantas/tecnomagnesio/tmsport.jpg
24 november, 2005 kl. 21:10 #73187Nikke McRae
DeltagareJag kör med sånna fälgar med 215/45 däck. Passar perfekt. Goda marginaler till skärmkanterna och sitter som en smäck i hjulhusen.
:7
14 januari, 2006 kl. 10:11 #73188Nordquist
DeltagareÄr det någon som har kört eller kör på Dunlops sportigare varianter, typ sp9000 och Sport maxx?
Undrar först och främst om någon vet om Dunlop däck är breda eller smala däck för sina storlekar. Sitter och funderar på 40 eller 45 profil till 215 bredd till fälgarna som beskrivs. Vill helst inte att det ska ta i skrämkanterna.
14 januari, 2006 kl. 10:46 #73186PetterSolberg
Deltagarejag kör med sp sport 9000 och dom tycker jag är bättre än mina tidigare bridgestone s-03.. mindre ljud oxå..
bra kvalité, slitstarka..
patrik15 januari, 2006 kl. 11:43 #73189Nordquist
DeltagareJo det verkar vara ett bra däck, har tänkt att har det till både bana och gata.
Men det är frågan om man kan gå upp till 45 profil på en GT. Det sägs ju att Toyos däck är lite smalare däck så att det är lugnt för skärmkanterna men funkar det lika bra med Dunlopdäck på GT:n.16 januari, 2006 kl. 16:55 #73190Nordquist
DeltagareHur stor är skillnaden mellan 215/45 och 215/40 17″ under lite mer inspirerad körning, ex på bana?
16 januari, 2006 kl. 17:01 #73184SecretAgentMan
Deltagare…jag vet inte hur många gånger jag skrivit detta. 😀 Profilen har *nada* att göra med bredden på däcket, det anger höjden på däckets kant i förhållande TILL bredden, inget annat.
Sedan kan det naturligtvis vara så att däckstillverkaren använder en annan stomme till däcket med högre profil, och på så vis kan totalbredden bli lite mer (inte helt ovanligt).
Men, 215/45 fungerar lika bra, den enda egentliga skillnaden blir att hastighetsmätaren visar mindre fel (kan bli farligt att lägga på de vanliga 25 på mätaren…).
/J
16 januari, 2006 kl. 18:19 #73191Nordquist
Deltagarejag undrar mer om hur mycket mer det kränger vid kurvtagning. Körde lite konbana bland annat i somras på de däck som satt på när jag köpte bilen och de hade 55 i profil och de krängde som ett soll. Undrar hur stor skillnaden i kränging mellan 40 och 45?
Vill inte att det ska kränga för mycket men också att det ska fylla ut hjulhusen nått så när.16 januari, 2006 kl. 20:02 #73185SecretAgentMan
DeltagareDet beror mer på däckets stommes styrka än profilen, det är så liten skillnad att jag tvivlar på att det skulle märkas att du kör på 40- eller 45-profil förutsatt att det var samma fabrikat/modell och däcktryck, temperatur, hemlängtan och motljus. 🙂
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.