SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Tectylbehandling – var?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    OzO
    Deltagare

Någon som vet var man i Stockholm kan få underredet på sin bil tectylbehandlat?

_______________________________________________________________________________
      ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Strat
      Deltagare

Rostskyddsmetoder. Blir ordentligt gjort. Dom har flyttat sen jag var där, så jag vet inte riktigt vart dom håller till.

Edit: http://www.rostskyddsmetoder.se/ 😉

Guailo
        Deltagare

Hej!

Rostskyddsmetoder håller hus i Vinsta insdustrimoråde, nära bilprovningen för er som hittar dit…

Ligger för övrigt ca 2 kilometer från garaget där min pärla står, och jag själv bor.

Rostskyddsmetoder AB
          Krossg. 28
          16250 VÄLLINGBY
          08-106035

Ovan från 118118…

Fick du något pris förresten?

Kanske vi kan starta ett gruppköp? Min Italienimport har behov av bättring under…

Strat
          Deltagare

Jag betalade drygt 5k för en komplett rostskyddbehandling, dvs alla hålrum och underrede.

SecretAgentMan
            Deltagare

SPINDEL…och den har man åkt, och meckat i. 😮 😀

/J

OzO
              Deltagare

>Hur var utlåtandet? Såg den bra ut, eller var det mycket rost
                >som du inte kände till?

Det lät ju inget bra när han och hans kollega kommenterade under tiden dom undersökte. Men deras slutsats var att den såg riktigt bra ut förutom på 2 ställen – hö främre balk samt bakre kant av bagagegolvet.

Borde egentligen fixas till nu, men det kräver lyft av kaross… 😮 …eh, nej inte än tack. Den dagen den sorgen… 🙂 Å då blir det totalrenovering… fast efter kompressor så klart! 😀

Dom behandlar inga vanliga bilar där det finns rost, men detta var ingen vanlig bil… 😉 Kan skvallra vidare om att dom hade en nyare Jaguar inne för en tid sen. Den var rostig. Den behandlade dom int’. Var ägaren glad? Nä.

Skall bli fint med riktigt svart underrede! Claes, sprutade dom i dina dörrar och runt huv och bagagelucka?

>mvh Mats N
                >PS. Jag antog att det var Subban som skulle in, och började få
                >ångest att inte jag har gjort någon extra
                >rostskyddsbehandling. Nu somnar jag om tills Subban är lika
                >gammal som Chevan…typ 42 år till :D.

Han sa att de flesta ”nyare” Subarus har bra rostskydd från fabrik, men jag kommer nog vid tillfälle skicka in min blåpil också. Ett rosttest skall jag i alla fall göra.

::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Strat
                Deltagare

>
                  >Claes, sprutade
                  >dom i dina dörrar och runt huv och bagagelucka?
                  >

Japp. Kladdigt som attan i början..

OzO
                  Deltagare

Tack Claes! Tid bokad! 🙂

OzO
                    Deltagare

Var där i förrigår för ett rosttest (gratis) med chevan, inte subban. Tid bokat för komplett underredsbehandling nästa fredag. Dock blir det inget gjort med dörrar och huv eller baklucka.

Fick stort förtroende för dem. Han som kikade på bilen hade bl.a. ägt en 57:a tidigare, så han visste vad han skulle kika och han berättade om var jag skall hålla utkik och vad jag behöver göra. Fast det skall erkännas att det är inte kul att stå bredvid och kika på TV-skärmen och se lite rost här och var och samtidigt lyssna på gubbarnas kommentarer om att ”Oj…”, ”Oh, här har vi….”! 🙂 Men dom hittade en jänkarspindel långt in i en balk! :+

Förhörde mig om ang. klubbrabatt för subbor men dom kör individuell bedömning så tyvärr.

Så fort jag får ett par $ över så kommer jag skicka subban dit också. Känns väl värt pengarna (blev dock inga R-däck i år heller)!

Manor
                      Deltagare

Göran, fick du något kostnadsförslag?

mvh Mats N

Manor
                        Deltagare

>Var där i förrigår för ett rosttest (gratis) med chevan, inte
                          >subban. Tid bokat för komplett underredsbehandling nästa
                          >fredag. Dock blir det inget gjort med dörrar och huv eller
                          >baklucka.
                          >
                          >Fick stort förtroende för dem. Han som kikade på bilen hade
                          >bl.a. ägt en 57:a tidigare, så han visste vad han skulle kika
                          >och han berättade om var jag skall hålla utkik och vad jag
                          >behöver göra. Fast det skall erkännas att det är inte kul att
                          >stå bredvid och kika på TV-skärmen och se lite rost här och
                          >var och samtidigt lyssna på gubbarnas kommentarer om att
                          >”Oj…”, ”Oh, här har vi….”! 🙂

Hur var utlåtandet? Såg den bra ut, eller var det mycket rost som du inte kände till?

mvh Mats N
                          PS. Jag antog att det var Subban som skulle in, och började få ångest att inte jag har gjort någon extra rostskyddsbehandling. Nu somnar jag om tills Subban är lika gammal som Chevan…typ 42 år till :D.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.