SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Tein eller XYZ GT-99

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Johanst
    Deltagare

Hej! Vet det redan finns tusentals trådar om dessa coilovers men inte just denna jämförelse.

Har möjlighet att välja mellan Tein Coilovers samt XYZ för ungefär samma pris, förstår är Tein är ett starkare varumärke MEN:

Tein levereras utan topplagret (alltså måste Org användas) = inte justerbar camber? Samt är denna modell enbast justerbar i höjd inte hårdhet (tur/retur?)

XYZ däremot är justerbar på alla sätt, dock så sägs det ju en hel del om dessa kina coilovers.

Anledningen till att jag ens funderar på att ta XYZ ändå är att med Tein kan jag INTE justera in hjulen innanför kanten på skärmen som skrapar lite 😉 (ELLER?)

MVH / Johan Stefanson

Gystompa
      Deltagare

Det jag checkade upp innan jag köpte coilisar till min var vilka märken återförsäljarna i England kör med.
        Bc racing coilovers var en återkommande produkt hos flera leverantörer så därför föll mitt val på dom 🙂

Tein är även det ett återkommande märke på engelska marknaden

Det man kan ha i åtanke är att se till att infästningen i hubben är rejäl och gjord i stål och inte i aluminium.

Sen brukar jag resonera att får man fler ”finesser” för samma pris så har man oftast tummat på något annat, vilket kan betyda en massa krångel

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.