SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning TEIN FJÄDRAR????

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Boki
    Deltagare

En funderinga bara… Vad är huvudsyftet med era sänkfjädrar? -Utseendet-Priset-Att fjäder, dämpare och chassie lirar ihop ÄNNU bättre än original/Bläck – nyfikenCrescent Boge KokarEdition I

HALLÅ BLOCKEN!

Utseende, för att jag tycker att den är hög som en JEEP…..

MEN OBS MEN!!! Men jag vill inte förstöra köregenskaperna som den har som standard, därför tänkte jag ta H&R som sänker bara 35mm (också TUV-godkända) istället för TEIN som sänker 42mm fram o 33mm bak…… som jag hört utav folk är att om man sänker mer än 40mm så MÅSTE man byta dämpare också om man inte vill att den slår igenom.

H&R säger att det inte behövs byta dämpare om man tar deras fjädrar som sänker 35mm, bilen TUV-godkändes med orginaldämpare o deras fjädrar tror jag…………….

Om du kan ge mig råd om vad som är bäst ang allt detta med sänkning så är jag tacksam…………… 🙂 🙂 🙂 🙂

pannan
      Deltagare

Fjädrarna kan du få dit själv vilket spar pengar. En inställning kostar allt mellan ca 1000 kr till 1500 kr.

Fjädrar kostar mellan 2-3000 kr.

Kör själv Tein S-tech då jag tycker de har uppfört sig riktigt bra på bana. Så nära coilovers man kan komma faktiskt. När man har råd blir det dock HKS coilovers.

Boki
        Deltagare

Fjädrarna kan du få dit själv vilket spar pengar. En inställning kostar allt mellan ca 1000 kr till 1500 kr.Fjädrar kostar mellan 2-3000 kr.Kör själv Tein S-tech då jag tycker de har uppfört sig riktigt bra på bana. Så nära coilovers man kan komma faktiskt. När man har råd blir det dock HKS coilovers.

TACK för infot, skall nog kanske montera själv trotts allt, bara jag får tag på fjädrar…..

Ringde firman som jag beställt fjädrarna idag…… de sa att fjädrarna inte änns har kommit från Tyskland…………….så han skulle ringa EIBACH istället o se om dom har något på hyllan…..

Undra hur EIBACH är????????

Börjar tröttna på att vänta…………

Om någon vet var jag kan få tag på fjädrar riktigt snabbt typ nu innan helgen så är jag tacksamm………….

H&R eller TEIN spelar ingen roll längre…………;( ;( ;( ;(

FlyingFin
          Deltagare

Hepp!

Jag tycker att det är så tråkigt att det inte finns något företag här i Stockholm eller i närheten som har en massa Impreza prylar på hyllan, så att man bara kan åka dit och köpa över disk. x(

Köpa på internet och vänta 2-8 veckor… ja va kul… och sedan få fel levererat… eller skadat gods… x(

Tacka vet jag köpa över disk i en butik 😛

Hoppas att du får tag på skiten snart! Vill gärna se hur bilen blev med sänkning ”live”

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀

Niklas
            Deltagare

Matmor: Minns du vad du betalade för dem?

Stötdämparexperten har bara Koni och Öhlins nu, om jag förstod deras hemsida rätt…

simo
              Deltagare

Hepp!Jag tycker att det är så tråkigt att det inte finns något företag här i Stockholm eller i närheten som har en massa Impreza prylar på hyllan, så att man bara kan åka dit och köpa över disk. x( Köpa på internet och vänta 2-8 veckor… ja va kul… och sedan få fel levererat… eller skadat gods… x( Tacka vet jag köpa över disk i en butik :PHoppas att du får tag på skiten snart! Vill gärna se hur bilen blev med sänkning ”live”Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀

Sellholm har allt på hyllan, där kan man tillomed gå o peka på prylarna man vill ha…så bygger de dämparen precis som du vill.

Tyvärr så har de ingen filial på just din gata men de finns i Köping 😉

/U

FlyingFin
                Deltagare

På min gata i staaaan… 😀 menade du så?

Tänkte mera på alle handa eftermarknads prylar till Imprezan än just bara fjädrar och dämpare. Men till Köping åker man ju fort med RALLI PILEN.

Tack för tipset!

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀

pannan
                  Deltagare

Vet att just Tein har långa leveranstider just nu. En kompis med en EVO VI har fått väntat väldigt länge.

Sedan vad jag vet också finns det inga på lager heller hos någon firma i Sverige.

Tyska märken borde gå att få tag på snabbt. Har du provat t ex scoobyworld i England? Finns en rad företag däröver som kan tänkas ha till din bil. Vad jag vet är att just vid 05 ändrade de stötdämpare m.m så 04:ans frädrar fungerar inte.

simo
                    Deltagare

Pekka: ring gubben du citerar…http://www.tommimakinen.fi/

/U

Boki
                      Deltagare

Ringde huvudleverantören utav H&R i Sverige idag…….

Fjädrar till -06an (STI) har produceringsdatum 22/5 i Tyskland hos H&R, tar sen ett par dagar att komma till Sverige (huvudlev.) så jag blev lovad utav dem att de kommer senast den 29/5 till Stockholm…

Produkten är ett par (4 stycken) H&R fjädrar som sänker 35mm runt om.
                        OBS! priset på dem är 3090:- +- någon krona…………….
                        OBS! att dessa också är TUV-gokända enligt EU-direktiv…..

:9 :9 :9 :9 nu är det bara att vänta…………

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.