SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Termostat impreza sti Type R

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Gnarkill
    Deltagare

Har Type R modellen någon speciell termostat än de vanliga imprezor och wrx? Och vart kan man få tag på en som inte kostar över 500 spänn?:-P tror min har pajjat då motorn går upp i jätte hög värme , ingen värme i kupén . Övre kylar slangen blir varm nedre är iskall. Inge vatten i oljan eller liknande och inget tryck när man håller runt övre kylar slang och varvar upp motorn.

Mumin
      Deltagare

England sidor tex inportcarparts

TommyToad
        Deltagare

ebay.co.uk har både original och kopior.

Gnarkill
          Deltagare

Okej, satt å funderade på om man skulle sätta en racing termostat men tror det lönlöst när jag bara smyger med bilen. Och block packningen tror jag inte det är som pajjat, verkar vara termostaten som gett upp för när man har öppet locket på lilla behållaren vid intercoolern så flödar vattnet där så vattenpumpen verkar det heller inte vara.

Eller vad tror ni?

adrenalin
            Deltagare

Okej, satt å funderade på om man skulle sätta en racing termostat men tror det lönlöst när jag bara smyger med bilen. Och block packningen tror jag inte det är som pajjat, verkar vara termostaten som gett upp för när man har öppet locket på lilla behållaren vid intercoolern så flödar vattnet där så vattenpumpen verkar det heller inte vara.

Eller vad tror ni?

Jag hade köpt en original eller liknande. Det är mycket möjligt att det är termostaten, bara att byta och se! Akta så den inte går upp för mycket i temp, stäng av motorn när du ser att mätaren går längre upp än den ska.

TommyToad
              Deltagare

Eller vad tror ni?

Jag hade samma symptom på min GT, gick upp så mycket i värme att kylaren sprack (vanligt fel antar jag) och böt termostaten (tror den kostade typ 200 spänn på ebay). Funkat felfritt efter det.

goffemannen
                Deltagare

köp en på importcarparts. Racing termostat är bara bullshit som inte gör att bilen går kallare eller får bättre kylning.

Gnarkill
                  Deltagare

Okej, ja alltså den har aldrig gått upp helt i max temp så men nästan och efter ett tag så kommer det in värme i bilen och blir skåll hett sen efter en sekund blir det kallt igen, så jag ska ta å beställa en orginal från england å testa

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.