SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Termostat paj efter 400mil =s

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Calle
    Deltagare

Hur lång är den normala livslängden pä en termostat?
      Jag bytte min i oktober förra året eftersom att den gamla öppnade vid 99.c

Fick problem med att temp-mätaren visade förlite…
      Hade sedan bilen inne på verkstad där dem sa att dem kopplat in sig i datorn föra att avläsa temperaturen och att den var precis som den skulle =S
      Jahopp tänkte jag, nytt mätarhus var då förslaget till detta så att den skulle visa rätt temperatur.

Köpte då istället en separat temp-mätare och koppalde in, visade som sagt väldigt låg temperatur när man körde men steg sakta men säkert när man stod still… Väldigt konstigt 😉

Slet ut termostaten och visst, fullt öppet läge även fast vatten var ca:30 grader.

Känns väldigt bra att man har kört hårt emellanåt med lite ”för mkt kylning”

Ps. Trevlig Valborg och skåla alla flaskor och glas! 🙂

Sternborn
      Deltagare

Så det var termostaten.. skönt att du hitta felet iaf 🙂
        Köp en originaltermostat på subaru så borde den hålla längre 🙂

Trevlig valborg!

Calle
        Deltagare

Köpte en ny termostat igår och monterade den.

Men nu när jag kör så vägrar tempen gå över 70 grader?
          Om man står läääänge på tomgång så går den upp som den ska men så fort jag kör iväg så ligger den mellan 65-70 grader?

Är det skadligt om tempen ligger såpass lågt, elr är det ok?
          :S

Bodyshot
          Deltagare

calle calle… Det är inte så att du har köpt en racing termostat? Då öppnar den vid lägre gradantal och kyler bättre, vilket inte är negativt om du kör bilen hårt, utan bara postivit!

Grattis 😉

Calle
            Deltagare

Hahaha! 😉
              Stod visst 60.c på den.. =P

då är frågan, ska man byta till en orginal 78.c eller är det ok att använda denna termostat då bilen vid ”vardagskörning” ej kommer över 70.c?

Bodyshot
              Deltagare

Hade jag vait du så hade jag alla gånger haft kvar den stöddigare termostaten! En sådan sitter i min bil också!

Calle
                Deltagare

Nja, bilen används nästan dagligen samt att den inte är extrem direkt så det känns ju lite overkill 😛

Ska byta till en orginal igen så den kan få komma upp i arbetstempen 😉

Turbovin
                  Deltagare

För kall temp på motorn är klart negativt, drar mer bränsle och sliter mer på motorn. Såvida man inte ligger på full gas hela tiden då. 60 grader är riktigt riktigt kallt.

Calle
                    Deltagare

Precis, har redan skaffat en orginal 🙂
                      Blir till å göra om allt idag igen… 😛

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.