Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Lagom till vårputsningen av kokaren lät Plus, i SVT, Statens Tekniska Forskningsinstitut testa 10 olika avfettningsmedel, och resultatet blev följande:
      http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7856&a=1106634&lid=puff_1104913&lpos=extra_0

Kör själv med OKQ8 Naturavfettning och är nöjd!

Impreza GT sedan 1999

minid
      Deltagare

Kul att se att Prickbort ligger överst.. 🙂 Det är det jag använder till bilen.. 🙂

syke
        Blockerad

Kul att se att Prickbort ligger överst.. 🙂 Det är det jag använder till bilen.. 🙂

Vart hittar man det? Jag brukar alltid köpa okq8’s icke miljövänliga avfettning.. har aldrig sett prickbort någonstans!

Palm
          Deltagare

Prickbort sälja inte överallt, man får leta lite. Synd att inte sonax fick vara med i testet, det är bla de vi har på autoexpterten och då blir de ju att man använder deras power+ som enligt mig funkar lika bra som pricborten på dom elaka svarta fläckarna. 🙂

Mats
            Deltagare

Prickbort brukar finnas på Statoil.

Mats
              Type R ’99

jraberg
              Deltagare

Men hejda pressarna.. jämför man inte äpplen och päron här? dvs jämföra alkaliska(snälla) mot kallavfettning(hard core) är väl lite missvisande även om vissa kallavfettningar fick sämre resultat 😮 än de alkaliska. (eller?)

Nåväl värt att veta är ju att:
                Klart att det blir hyfsat rent på plåten men de tar ju bort vax etc iom. petroleumet, så det är ju ganska bra att vaxa efter varje gång man använt det plus att det är aggressivt mot gummi och plast..

edit. kan bara hålla med, Prickbort körde jag åxå förut och det är klart det bästa jag haft..ska prova turtles prewash gele snart då en säljare på autoexperten trugade och tyckte att det var det bästa han hade testat..(räknas dock som kallavfett det med)

rickey
                Deltagare

Jag har faktiskt aldrig testat något bättre än Micros avfettningsmedel, kostade förvisso 49:- men efter att ha spreyat över bilen och låtit det verka 5-6 minuter så rann i princip all smuts av. Biltemas miljövänligare verkade inte vara starkare än att man hade kunnat dricka det…

http://www.micro.se/images/produktSidaStor/39916.jpg

tendency
                  Deltagare

Prick Bort borde finnas lite överallt, eftersom jag har köpt det på OKQ8 vid något tillfälle.

Impreza GT sedan 1999

IMPREZA FOREVER
                    Deltagare

Jag känner killen som saluför mac124 mm och han sa att vaxet klarar
                      mellan7-8 tvättar med mac124.
                      Jag har kört detta sen det kom och kommer inte att köpa annat medel.
                      Han har även champoo och grovrent R22 vilket tar bort mygg och satyg i fronten+grusdamm.

Jag är inte förvånad att mac124 vann testet.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.