› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › testat på gotland ring.
- Detta ämne har 3 svar, 833 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Jesper_J.
-
FörfattareInlägg
-
28 juli, 2006 kl. 06:43 #9611
Jesper_J
Deltagareigår eftermiddag/kväll va jag på gotland ring å körde lite. det va en väldigt härlig bana. synd bara att den ligger så långt bort. nu hade man tillfällde att köra lite på deras allmänhetsdag. då jag är här nere å jobbar denna vecka. va lite orolig att det skulle vara en massa semesterfirande svenson där men det va inte alls så mycket bilar. körde för första gången med 888 (205/40-17) på kck. och vilka däck. underbart grepp. syns nästan inte på dem att man har varit ute på bana med dem, så det verkar vara ganska bra livslängd på dem.
har de sista månaderna gått å fundera på att sälja kck men efter igår så har man nog ändrat sig igen. men det känns ju lite så där, för att jag använder ju inte bilen som bruks bil eftersom jag har hund. så den står rätt mycket i garaget och bara kostar pengar. de gånger jag har tagit ut den, så har det slutat med *nära döden upplevelse* varit på vär att åka av. och ja jag vet. att det är för att jag klarar inte av att hålla tillbaka när jag ligger på småvägar ute i öde marken. men det e väl för att man är omogen som bilförare.
men ute på banan e det underbart! man är ju inge proffs på att köra. men kommer man fel inte i kurva så va det bara å styra å gasa lite så gick hon som jag ville. gick det för fort bara bromsa till å det fixade det sig.
men om det blir så att jag behåller henne så har man lite å jobba på. i den mån tid och ekonomi klarar det. det jag ska lägga energin på är att mappa om skiten mellan ratt och ryggstöd. det är där begränsningen sitter då jag kör.
å det lutar *nu* mot att jag behåller henne :7
skulle jag sälja tror jag att jag skulle ångra mig. men den som lever får se.ha det gott.
/jesper28 juli, 2006 kl. 09:38 #106924Adam K
DeltagareKul att du fått rasta kokarn nångång Jesper!
Du vet vad för sorts bil som kan ta en hund utan problem 😉
28 juli, 2006 kl. 11:33 #106923Manor
DeltagareKul att du fått rasta kokarn nångång Jesper!Du vet vad för sorts bil som kan ta en hund utan problem 😉
…jag vet det också Adam :D.
mvh Mats N – som har tre hundar…
28 juli, 2006 kl. 15:04 #106925Jesper_J
DeltagareKul att du fått rasta kokarn nångång Jesper!Du vet vad för sorts bil som kan ta en hund utan problem 😉
…jag vet det också Adam :D. mvh Mats N – som har tre hundar…
ja me!
en gammal sliten volvo 745. 😛
så slipper man oroa sig för hundhår i imprezan och köpa fyrpunkts bälte åt hunden./Jesper
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.