Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Palm
    Deltagare

Tänkte jag skulle skaffa textilmattor till bilen och har kikat lite på de vanlig ställena men tycker de är svårt att få någon bra bild hur dom ser ut i verkligheten, så ni som har tex mattor på GGR eller scoobyworld eller liknande får gärna lägga in en bild på hur det ser ut i bilen.

Andra tankar och tips mottages gärna också. Finns det tex orginal textilmattor att köpa hos ÅF till GT:n eller kan det passa med den som är avsedd för Wrx karossen? Priset är ju hyggligt jämnfört med att köpa eftermarknads på nätet!

Mats
      Deltagare

Skall du handla mattor från England så hör gärna av dig innan du beställer. Måste ha nya i R:en. de gamla börjar va väl slitna nu…

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

Blocken
        Deltagare

Skall du handla mattor från England så hör gärna av dig innan du beställer. Måste ha nya i R:en. de gamla börjar va väl slitna nu…Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Också intresserad! Tar ni tag i ett gruppköp?

/AB

…………………..
          ThaiPerr!

Desen
          Deltagare

Jag köpte mattor via graham goode till min GT. Blåa med rosa STI logga. De var inte billiga men värda pengarna ändår för det ger ett fint lyft i kupen.

Mattor med frakt gick lös på ca 75 pundare

Glöm bara inte att tänka på att det skiljer på mattorna till LHD, RHD, vänster eller högerstyrt

Funderar lite på att kanske köpa matchande matta till bagaget

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
            300 st posters av Block 1250kr
            1st porrfilm 199kr
            2st öl 28kr
            Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Chewie
            Deltagare

Tittat runt lite jag me. Det kanske finns mer att välja utanför sverige men det skiljer inte så mycket i pris om man vill ha lite kvalitet. Då kan man nästan handla här hemifrån. Fast kan du få tag i någon som ger gruppköpsrabatt så kanske…..

När jag kollade så kunde jag få dessa för 850 på Mölnlycke Bil. Vet ej om dom kan ta hem för gamla GTn. Kan ju kolla. Pratar man med dom kanske man kan få till bättre pris om man beställer hem fler!

http://www.subaru.se/tillbehor.aspx?model=2&year=2&cat=3&articleNo=J5010SE300

Mats
              Deltagare

Såg lite väl tråkig ut tyckte jag…
                O sen tror jag Subaru i Sverige har svårt o få fram mattor till en rätt-styrd bil 😉

Ja kan kolla lite på om vi ska dra ihop ett gruppköp.

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

Palm
                Deltagare

Är det någon som har handlat mattor på scoobyworld får ni gärna posta en bild här på dom, deras i webbutiken suger ju:-(

Alla modeller dom har finns inte heller till vänsterstyrda bilar om jag uppfattat rätt eller?

Desen
                  Deltagare

Det var just därför jag beställde mina från grahamgoode racing istället 😉

1st porrfilm 199kr
                    2st öl 28kr

Palm
                    Deltagare

Var ute hos Subaru handlaren idag och fick prova att lägga i mattor till WRX:en dom passar nästan, ett par sådana kunde jag få loss för 525kr sa han. Då är det en svart textil utan text på.

challe
                      Deltagare

Dessa mattor köpte jag från GGR

Fram
                        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album586/P4010048.sized.jpg
                        Bak
                        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album586/P4010049.sized.jpg

Totalt gick kalaset loss på £88.56. Dyrt tja kanske men snyggt som satan :7

Palm
                        Deltagare

Tackar för bilderna, dom ser kanonfina ut. Vad går frakten på ungeför för mattor?

Eller så skaffar man sig en kantbandsmaskin på blocket och börjar sy mattor själv:(

Desen
                          Deltagare

Jag köpte likadana mattor och mattorna kostade 47pund, frakten gick på 29 pund, lite “vat” på det blev totalt 88,72pundare.

1st porrfilm 199kr
                            2st öl 28kr

Palm
                            Deltagare

Tittade på GGR men dom hade inga färger som lockade, har en röd bil och blå mattor matchar inte tycker jag.

Däremot hittade jag en usa firma via ebay som hade formsydda mattor till GC8 bilarna, finns “alla färger plus att man kan få brodyr mot tillägg. Ca pris där var 700kr för 4 mattor med brodyr på 1 st men då tillkommer frakt och ev moms/tull på de priset.

Ska undersöka mera när jag får tid.

Palm
                              Deltagare

Nu har jag hittat en firma som verkar göra kanonfina mattor i england. Är 99% säker på att det är samma mattor som scoobyworlds “premium” mattor. Firman heter autostyle och engelska impreza klubben har fått gruppköpsrabbater så jag mailade för att kolla om det finns möjlighet för oss också, kanske med en leveransadress i sverige för att få ner transportkostanden också.

I länken så finns tråden om det engelska gruppköpet samt adress till firman samt bilden på mattorna och dom ser verkligen superfina ut, man kan välja precis allt inkl egen brodyr osv.

http://forums.sidc.co.uk/forums/thread/787493.aspx

Återkommer när jag fått svar ifrån dom. Hur många skulle kunna tänka sig att vara med och beställa? Vore ju bra att ha ett humm om man diskuterar eventuella volymer med dom.

/Andreas

Mats
                                Deltagare

Detdär ser ju KANON ut. :7
                                  Är helt klart intresserad. Se vad du kan få till för pris.

Blir det så mycket mattor så vi snackar halv-pall eller liknande så kan vi ta det till mitt jobb då vi har daglig lämning/hämtning av de stora transportörerna hos oss.

Mats GBG
                                  Regionsansvarig Göteborg

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.