› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Tider 201 / 402
- Detta ämne har 44 svar, 3,014 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 5 månader sedan av
Reaperman.
-
FörfattareInlägg
-
12 maj, 2004 kl. 09:05 #89300
SecretAgentMan
DeltagareJag är ledsen att behöva säga det Daniel, men du ser själv kanske det orimliga i ditt resultat med de moddarna – speciellt slutfarten…
🙂
Något stämmer inte.
/J
12 maj, 2004 kl. 09:07 #89322Subaru_Daniel
Deltagarehar kört på 3 olika ställen med likvärdiga tider så det bör stämma?….
>Jag är ledsen att behöva säga det Daniel, men du ser själv
>kanske det orimliga i ditt resultat med de moddarna –
>speciellt slutfarten…
>
>:)
>
>Något stämmer inte.
>
>/J12 maj, 2004 kl. 09:07 #89301SecretAgentMan
Deltagare…kanske kan förklaras av raset då? 🙂 (edit – att det gick väldigt mycket på gränsen, och säkerligen en bra bit över)
/J
12 maj, 2004 kl. 09:12 #89323Subaru_Daniel
DeltagareBorde inte ha med raset att göra då jag har inte kört så hårt med bilen efter jag körde på strippen. det var i augusti förra året som jag körde dessa tider. Efter det har jag tagit det rätt lungt i vinter men tyvärr med en avåkning, så har inte användt bilen på länge och raset berode på att turbon var slut.
12 maj, 2004 kl. 10:11 #89304OzO
Deltagare>Borde inte ha med raset att göra då jag har inte kört så hårt
>med bilen efter jag körde på strippen.
—OT: :+ Så du tror att bilen läkte sig själv efter hårdkörningen på strippen? Är din bil röd och ser ut som Christine? 🙂
(…sorry kunde inte låta bli att posta OT. Tinnitus är också en oreparerbar skada…)
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::12 maj, 2004 kl. 10:33 #89334Wesly
DeltagareVilka moddar krävs för att köra en 12:a på 402…
12,99 är en tolva oxå 😉
12 maj, 2004 kl. 10:44 #89324Subaru_Daniel
DeltagareBilen har la inte reparerat sig för en nu 😉 , inte så jag mena… skit samma… får la dra en repa på något bilsports evenemang om jag har kvar bilen i sommar så får vi svart på vitt om ni inte tror på blackrace’s tidtagare?
>>Borde inte ha med raset att göra då jag har inte kört så
>hårt
>>med bilen efter jag körde på strippen.
>—
>
>OT: :+ Så du tror att bilen läkte sig själv efter
>hårdkörningen på strippen? Är din bil röd och ser ut som
>Christine? 🙂
>
>(…sorry kunde inte låta bli att posta OT. Tinnitus är också
>en oreparerbar skada…)
>
>_______________________________________________________________________________
>:[font
>color=”#C0C0C0″]::[font
>color=”#404040″]::
>ssiwebmaster | [font
>color=”#808080″]”I would be unstoppable… if I could just
>get started!” | [font
>color=”#FF0000″]ssibluepile
>:[font
>color=”#404040″]::[font
>color=”#C0C0C0″]::12 maj, 2004 kl. 11:05 #89302SecretAgentMan
DeltagareDet är inte frågan om att tro – siffrorna är underliga med specen på din bil – om det inte är så att du har andra saker under huven och mörkar. 😉
Vad jag menade med på gränsen var att en bil som går (för) snålt (luftmassemätaren var kass om jag kommer ihåg rätt), med bra andning (fmic och 3″) så får man ut bra med snurr – men det håller inte i längden.
Jag kan säkert komma ned på en 11:a med min spec – men det skulle inte hålla länge. 😀 :+
/J
12 maj, 2004 kl. 12:24 #89311christopher
Deltagare>Körde 8.265 på blackrace i göteborg med 1bars laddtryck och
>sluthastighet på 136km/h. har inte kört 402 meter… har APS
>FMIC och 3″ systemHittade dett på blackrace.nu. Bra med flås i din kärra. Den går lika bra som Santoz. Vad har du gjort??
/
fraSSe
///////////////////////////////////////////////////////////
Tidkortlista från körningen
Pl. Nr. Namn Märke Modell Reak. Hast. Tid3 30 Daniel Sahlin Subaru Impreza GT 0,794 136,09 8,265
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
12 maj, 2004 kl. 13:01 #89325Subaru_Daniel
DeltagareHej, Har som sagt bara bytt avgassystem till 3″ utan katt och en FMIC från APS. Idag har jag även dawesdewice. Min bil är en specialmodell som jag håller på att forska om, det jag vet är att den är lättare än vanliga imprezor, samt lite invändiga detaljer som blått mocca i stolar och dörrsidor.
>>Körde 8.265 på blackrace i göteborg med 1bars laddtryck
>och
>>sluthastighet på 136km/h. har inte kört 402 meter… har
>APS
>>FMIC och 3″ system
>
>Hittade dett på blackrace.nu. Bra med flås i din kärra. Den
>går lika bra som Santoz. Vad har du gjort??
>/
>fraSSe
>///////////////////////////////////////////////////////////
>Tidkortlista från körningen
>Pl. Nr. Namn Märke Modell Reak. Hast. Tid
>
>3 30 Daniel Sahlin Subaru Impreza GT 0,794 136,09 8,265
>
>\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
>12 maj, 2004 kl. 13:16 #89341Niklas
DeltagareDaniel: Det de andra försöker säga fast de tassar lite runt gröten är att det verkar lite konstigt att du skulle köra samma tider som Erik gör med 457hk och 725Nm när du endast bytt avgas och satt intercoolern fram. Om jag förstått det rätt så har Mats (också från Göteborg) samma special modell som du har och han kör 9.3 vilket är en mer rimlig tid för en Impreza.
Visst kan det ha mycket med föraren att göra men de som sett Erik köra vet att han inte heller fegar.En anledning till att du har sån bra tid kan ifs vara starten. Du är nog den enda Impreza som jag sett ligga på varvstoppet när starten går och man dumpar kopplingen för att ge full gas. Blir dock lite ”rädd” att läsa att du hade kass LMM när du gjorde detta…
Och återigen, ingen tvivlar på att du kört den tiden. Det man undrar är vilka modifikationer du gjort med bilen för att kunna köra sånna tider utan att orsaka ett (framtida) ras. Man kan ju ta en helt orginal Impreza, plocka bort laddtrycksspärren och ladda 2bar i 201m men hur många meter man kommer efter det vet jag inte. En bra tid får man…och en motor som inte mår så bra.
12 maj, 2004 kl. 13:23 #89303SecretAgentMan
DeltagareÄljen – Åkte han inte fortare på 201 än så med gas och såpass med effekt (och framför allt vrid :o)?
Men du har förstått vad i alla fall jag är ute efter – man plockar inte en hel sekund på 201 meter på en bra start vs en halvbra – det är lätt konstaterat genom att kika på 60-fotaren.
Och som sagt – slutfarten skvallrar om hur mycket pulver som vilar under huven – då i relation till vikten naturligtvis, vilket gör att det vore intressant att se en uppmätt vikt på din bil Daniel. 🙂
/J – är lite nyfiken och vill bara ha en förklaring.
12 maj, 2004 kl. 13:26 #89307Wiklundh
DeltagareHar kört GT:n på 9.14s med 3″ system utan katt + K&N filter med original laddtryck.
17″ fälgar med gatdäck.12 maj, 2004 kl. 13:27 #89342Niklas
DeltagareSAM: Det var de enda siffrorna på Eriks effekt och de är från TS så vi kan väl runda bort 10-15%. Ser nu att han har kört 7.82s @ 147.5km/h och det lär vara med de siffrorna jag skrev. Han körde tidigare på låga åttor och det var väl med gamla effekten innan flaskan åkte i bagaget.
12 maj, 2004 kl. 13:46 #89332Mujo84
Deltagarehmm, blir jävligt konfunderad över min tid, verkar gå för bra för så lite mod. men…
Västerivk 402m 9/5 -04
60-fot: 1.906
Hastiget 200m: 124.45
Tid 200m: 8.875
Hastighet 402m: 155.13
Tid 402m: 14,021har 3″ från orgi. dp och ett öppet KN filter
//Mujo -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.