SSC Allmänt snack Allmänt småprat Tider 402m

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Kalleman
    Deltagare

Körde MY98a med 0,9ladd 3″system på strippen ihelgen, fick som bäst tid 13,66 vilket jag är väldigt nöjd med.
      Är nyfiken vad ni själva satt för tider på 402meter? 🙂

apache54
      Deltagare

-95 GT
        FMIC, 3″ avgas, Öppet filter, 1,2 i ladd
        12,96 @ 402m

Kalleman
        Deltagare

Vad menas med ”FMIC”.. Är dålig på det där med förkortningar 🙁

minid
          Deltagare

Front monterad intercooler kanske? jag vet inte vild chansning.. 😛

Niklas
            Deltagare

Varför bara 0.9bar när du har 3tum? Låter som du kör med orginal laddtryck vilket jag skulle gissa innebär att du inte har en Dawes Device – vilket kan vara bra att ha om du har 3″ från turbon hela vägen – för att hålla styr på laddtrycksspikar.

EDIT: Min bil har bara kommit 201m när jag kört rakt fram, sen ville bilen svänga runt koner och slicka curbs istället. 😉

SecretAgentMan
              Deltagare

12,7/172 för evigheter sedan med den gamla VF23:an på riktig tidtagning.

I den senaste specen med TD05/16G, etc – 12,2/180 (väldigt inofficiellt med en av de senare, påstådda korrekta gtech competition pro-grunkorna, satte 3 samma-lika tider samma dag, åt båda hållen på samma sträcka för att ge någorlunda statistik).

Nuvarande spec med projekt 400+ så är målet 11 sekunder, men det får vi se när vi får se. 😀

/J – acceleration är kul, men ännu roligare om det svänger duktigt samtidigt.

Kalleman
                Deltagare

Självklart är en Dawes monterad, men har lite strul där. Vill ladda 1,2bar men motorn stryps redan vid 1,1bar ”laddtrycksspärr”. Kanske visar mätaren fel eller så ligger spärren lägre på 98orna. Har lite marginal till spärren för ibland svajar trycket till 1,1bar.
                  Ska laddtrycket vara samma på alla växlar?. Just nu svajar det mellan 0,9-1,0 bar

Konbana har Imprezorna tendens till att understyra rejält. Föredrar bankörning där de går rikigt fint 🙂

imprezapinge
                  Deltagare

Ska laddtrycket vara samma på alla växlar?. Just nu svajar det mellan 0,9-1,0

Så här har jag lärt efter Jerry, en DawesDevice ska ställas in på antingen 4 eller 5:ans växel pga att man har då det högsta trycket på högsta växlarna, min laddar på 3:ans växel 1,1bar sedan fullt på 4 – 5:an 1,2bar så är det på gränsen att vara för mycket ladd…

mvh/
                    P-I

Simon
                    Deltagare

12,82@171,5 vf30 stadard I/C
                      Mappad av JRM! typ 40 litersoppa 205/40 17 däck inte riktigt optimalt
                      Men jag är ganska nöjd med tiden!

Manor
                      Deltagare

…min bästa tid ligger på 10,426. Detta med en tämligen original silverkombi (med quickshift iofs). Tyvärr så har jag inga uppgifter om sträckan, men det var minst 100 meter…jag lovar :+ 😛 :D.

mvh Mats N

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.