SSC Allmänt snack Allmänt småprat Till Dalarna och tillbaka…

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

I helgen tog vi rallybilen upp till de mörka skogarna kring Ludvika i Dalarna. En trevlig tur med min kära bil och nu äntligen skulle man väl få möta lite Imprezor. Man kör genom norra delen av Stockholm samt passerar genom Västerås och förbi Surahammar på vägen upp. Det måste ju betyda att det blir många Imprezamöten!

Nej! Det blev det inte. Första Imprezan jag ser på vägen upp i fredags var en grön RX kombi som stod på ICA-parkeringen i Ludvika. Efter en lugn helg hos svärföräldrarna åkte vi hem på söndag kväll. Mörkret la sig snabbt när man åkte väg 66 söderut mot Västerås och man började titta efter strålkastare och dimljus som man kände igen. I Västerås mötte vi ytterligare en kombi. Då det var mörkt så kunde jag inte avgöra om det rörde sig om en GT eller en RX.

Tur och retur plus lite körning uppe i Dalarna medförde 55 mil på en tank. Jag är ganska nöjd att man inte längre behöver tanka fullt innan hemresan som man fick göra när man bodde i Göteborg. Då var det sammanlagt en resa på 90 mil bara för att ta sig dit och hem.

Synd bara på avsaknaden av Imprezor. Tur man fick se Görans bil på fredagen innan vi åkte så man inte känner sig så himla ensam.

// Alien – Mest rally på E18 och RV66 i helgen

SecretAgentMan
      Deltagare

…naturligtvis är vi alla tankeläsare, och gör inget annat än åker bil hela dagarna (och nätterna), det var massiva Imprezaaktiviteter hela helgen (meckning, mappning och spritfest hela lördagen t.ex).

…jag bor ett par minuters väg ifrån riksvägen du åkte på. 😉

/J

Blocken
        Deltagare

Synd att vi inte visste att du skulle förbi!

Hoppas du ramlar över på Tallrallyt istället? 🙂

/AB – påväg till Tallen

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Janne248
          Deltagare

>Nej! Det blev det inte. Första Imprezan jag ser på vägen upp i
            >fredags var en grön RX kombi som stod på ICA-parkeringen i
            >Ludvika.

Vilket ICA? Matmagasinet eller Matmäster?

/Janne – Som stod parkerad på både Matmäster och MM på fredag mellan 19-20

Niklas
            Deltagare

Har inte sagt att ni skall vara tankeläsare. Man kan väl råka träffa på en bil ändå.

Med en skrikig baby i bilen och två kissnödiga katter gör man inga ”onödiga” stopp på vägen.

En liten bild från helgen:
              http://forum.zatzy.com/attachment.php?s=&postid=1869876

Niklas
              Deltagare

>Vilket ICA? Matmagasinet eller Matmäster?

ICA Supermarket tror jag det hette, mittemot Hemköp typ. Vi var där vid typ 16-17.

EDIT: Fler bilder från Dalarna: http://www.shellkonto.nu/alien/gallery_040925.html

Janne248
                Deltagare

OK, de som hette Matmäster förut då!
                  Mja, 16-17 var jag på jobbet, om du åkt förbi ABB hade du sett min bil där.
                  Vad 19 var jag på den där ICA.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.