Hallå!
Jag har fått en spricka i returslangen från motorn till kylaren (S-formad, sitter högst upp längst fram på passagerarsidan, precis under ”snorkeln”).
Verkstan får hem en ny slang åt mig imorgon. Samma verkstad som ska serva bilen på torsdag…
Frågan är då om jag kan vulktejpa den trasiga slangen för att kunna köra till verkstan (drygt 2 mil bort) så att de kan byta den i samband med servicen, eller om jag måste ta mig dit och hämta slangen imorgon för att sen byta den själv hemma och sen köra till verkstan för service på torsdag 🙂
Har Googlat lite och Mazdor, Golfar och Volvos har enligt uppgift körts med vulktejpade kylarslangar i åratal, medan BMW (förstås? ;)) inte alls går att köra med vulktejpad slang pga ”höga temperaturer och väldigt högt tryck” i BMWs kylsystem.
Nån som har erfarenhet av detta bonnmeck på våra motorer? Håller det ett par mil? (Måttligt kul att bli stående i vägrenen på E4:an…)
Mvh
//Koffe