SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tillfälligt vinande efter hårdkörning

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Koffe
    Keymaster

Du har stereon av va? Så det inte bara är generatorvin du hör i högtalarna 🙂
      Och nej, jag har ingen förklaring till varför det bara uppkommer efter hårdkörning… =)

tendency
      Deltagare

Hahaha. Ja, om jag nu inte har högtalare monterade utanför bilen.

Twinturbo
        Deltagare

Var det länge sen du bytte urtrampningslager?

tendency
          Deltagare

Jag har aldrig bytt det, har bara kört bilen ~900 mil sedan 2010 när jag köpte den. 🙂 Men det är bytt till en Helix organisk koppling och ny tryckplatta för ca 3500 mil sedan, vet inte om utrampningslagret byttes då?

Fricke.w
            Deltagare

Ska se över bultarna! Tänk om det vore så enkelt. För ja, vinandet påminner om ljudet från en rakskuren låda ungefär! Hur var det med ditt vinande, det uppstog vid riktig hårdkörning och avtog sedan? Det lär väl ha varit något värmerelaterat då.

Japp, blir ju en jäkla värme då turbon fungerar som en blås bälg i en smides ugn i avgaset 😉 så visst sväller grejerna på sig när man pressar de mer än man brukar, och de börjar glipa i flänsar också vidare.
              Japp mitt ljud upp kom bara vid full gas åka, och avtog och försvan vid lugn köning.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.