SSC Allmänt snack Träffar Timeattackserie 2011 Bankartellen

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
  • Författare
    Fast Ford
    Deltagare

Ärligt talat Petter… Läs igenom vad du har skrivit. Det klart det blir personligt när du påstår att jag inte gör något?!

Jag ser det som att jag har skrivet till ”styrelsen” här i tråden. Är du hela styrelsen?, klubben är inte din privata egendom så du bör inte ta kritik så personligt. Jag vet att du är ordförande och en liknande position som en VD i ett företag och tycker att ditt personliga engagemang är bra men det får inte gå ut över dig som privatperson. Och om nu någon av medlemmarna har åsikter (som du ofta verkar se som negativt) så kan du inte ta det personligt, måste skilja på privatliv och ett ordförandeskap för en förening. Medlemmar bör få komma med ideer/kritik, positiv eller negativ utan att du tar det personligt. Borde kännas viktigt för klubben att få in de synpunkterna men om du reagerar så förstår jag att folk inte vågar säga sin mening och då stannar även den demokratiska utvecklingen av.

Hur kan du säga så när du själv inte har någon som helst aning om vad jag, inklusive klubbens styrelse, gör och vad som pågår inom gruppen för banträffssamarbetet?

Bra fråga, vad jag skulle vilja veta är då varför inte medlemmarna får veta allt detta jobb? Varför inte informera istället för att tysta ner?

Som sagt, det gör jag. Jag om någon hatar att behöva tjata på folk och ja, jag blir ledsen när jag får läsa sådana här kommentarer. Men, men… Det är som vanligt…

Stämmer bra det! Precis som jag skrev i svaret till dig då så har vi inte lyckats få till något planeringsmöte inom banträffssamarbetet än. Jag håller naturligtvis med om att det är dåligt, men jag har faktiskt också gjort vad jag kan för att få till det. Kollade precis igenom vårat gemensamma diskussionsforum hos PSC och jag har själv påpekat vikten av att få till ett möte vid ett antal tillfällen (27/9, 13/10, 10/11, 28/11, 5/1, 17/1, 31/1 15/2 23/2 samt den 2/3).

…och precis som jag skrivit tidigare till dig så ville jag att frågan skulle tas upp inom gruppen för ett gemensamt beslut, då ingen enskild klubb kan bestämma detta, och att det innefattar en hel del arbete och saker som måste kollas upp för att inte göra bort oss. Men så blev ju icke fallet nu…

Men att det ska ta 4 månader att få svar på frågan tycker jag är för länge.

Här är i alla fall min syn på saken…

1. Nu kan jag bara tala för Ford Club Sweden, men vi bedriver i dagsläget förarutveckling och ingen organiserad tävlingsverksamhet. Detta kan vara mycket avgörande i vissa fall om olyckan, gud förbjude, skulle vara framme.

Bra, men det kunde du väl då svarat med en gång när frågan dök upp?

2. Mitt namn stå på hyreskontraktet på vår träff på Gelleråsen. Så länge det står där så är i alla fall inte jag beredd på att ta några onödiga risker och i dagsläget så har vi enligt mig varken en organisation som kan hantera ett

Focus RS
      Deltagare

Jag tror att vi ska avsluta disskussionen här…

Visst, måste dock bara få en chans att bemöta dina kommnentarer…

Det klart jag tar det personligt när du flertalet gånger nämner mitt namn och säger att jag inte gör något (och då jag själv känner att jag gjort det som jag kunnat för stunden). Hur skulle du själv reagerat i min situation?! Att du sedan kan med att försöka vinkla detta till att jag inte kan ta kritik eller att mitt arbete skulle motverka klubbens demokratiska utveckling får stå för dig det. Ford Club Sweden är en ideell förening och det är dess medlemmar som är klubben. Helt enligt klubbens stadgar så har alla medlemmar i demokratisk anda samma möjlighet att göra sina röster hörda. Detta är något som jag förespråkat och arbetet hårt för enda sedan bildandet av vår förening. Däremot så kan ingen tvinga någon att deltaga i detta arbete, men det är en helt annan sak…

Bra fråga, vad jag skulle vilja veta är då varför inte medlemmarna får veta allt detta jobb? Varför inte informera istället för att tysta ner?

Jag har aldrig någonsin tystat ner någonting och vi i styrelsen försöker att informera så gott vi kan, allt eftersom saker och ting blir klara. Av naturliga skäl så kan vi inte informera om allt som händer precis hela tiden för bara det skulle vara ett heltidsjobb. Tid är en bristvara! Men om du infinner dig på kommande årsmöte så kommer en summering att göras i vår verksamhetsberättelse. Välkommen!

Men att det ska ta 4 månader att få svar på frågan tycker jag är för länge.

Det tycker jag också! Men som jag skrev tidigare så skulle frågan tas upp på planeringsmötet inom banträffssamarbetet…

Bra, men det kunde du väl då svarat med en gång när frågan dök upp?

Ja, men då skulle jag ju ge min personliga syn på det hela. När du kom med din förfrågan så blev jag positivt förvånad/överraskad av att det faktiskt kommer in ett konstruktivt och ganska så genomtänkt förslag på förändring/förbättring. Ansåg därför att jag inte kunde ta mina personliga åsikter i beaktning och bara avfärda det, utan jag tyckte det var värt att kolla närmare på det hela. Jag tog då upp detta med Pedersen under en fika och vi började väga eventuella fördelar respektive nackdelar mot varandra, och därefter så skulle presenteras på det tilltänkta banträffsmötet.

Där har vi allt för skilda åsikter om hur saker borde skötas för att ta upp här. Jag anser absolut inte att du ska ta på dig något som ökar dina privata risker men den övriga biten med funktionärer och ekonomi finns ju ljusår att förbättra på enligt mig.

Självklart så kan vi alla bli bättre. Jag uppmanar alla, som vanligt, att ge positiv som negativ feedback på våra event och framför allt rycka upp Er och försöka dra Ert strå till stacken. Detta är ju något som vi får tjatat om precis hela tiden. Vi är inget vinstdrivande företag där vi är anställda och arbetar för lön, utan vi är ideella föreningar där Ni medlemmar utgör stommen/grunden. Hur skall vi kunna förbättra oss utan att vi hjälps åt? Förra året på Gelleråsen så var vi knappt en handfull personer som drev hela träffen. Vi hann knappt äta, prata med folk eller för den delen köra. Kollade man sedan i depån så var det i alla fall ingen brist på folk. Det känns inte helt sjyst enligt min mening i alla fall…

En för alla, alla för en…

Jag kan inte åka fortare än jag gör i grupp B idag, så det skulle inte förändra något för mig, men nu är ju den frågan utredd för denna säsongen.

Jag hoppas oavsett att Ni tycker att de förändringarna vi införde inför säsong 2010 i alla fall var ett steg i rätt riktning. Som jag skrev tidigare, feedback och engagemang eftersökes. Utan det så kan vi inte bli bättre…

Absolut ingen bra lösning, skulle bli lika illa som Super Stage

Bra! Då är vi överens på en punkt. 😉

Men min nuvarande familj och arbetssituation skulle jag aldrig kunna ta på mig något sådant, med risk för att svika de inblandade pga tidsbrist. Jag önskar att det fanns fler ”föreningsmänniskor” med gott om tid.

Förstår dig. Jag vet hur det är och jag hoppas att alla har förståelse för att vi som engagerar oss aktivt i föreningsliv också har liv vid sidan om detta. Det är inget att sticka under stolen med, utan det är en skör lina att balansera på. Alla som verkligen känner mig vet att jag inte har gott om tid…

Tack för dina svar.

Tack själv!

/Per-Anders.

PS. Tack SSC för lånet av Erat forum… 😉 DS.

Kvarnis
        Deltagare

Ingen fara vi skickar en faktura 😉 😀

Som en liten parrallell så kommer TA i UK mer lr mindre bli ett litet fiasko i år då de fimpat Toyo och signat med Pirelli…vilket har problem att leverera tillräckligt bra däck till Pro bilarna som har ~500>1000bhp.
          Många måste byta fälgar m.m för att få tag på vettiga däck m.m

Så många i UK ser sig om efter en annan lösning i övriga europa.

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.