Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Scoore
    Deltagare

Hallå alla.

Har noll koll på Subarus och allt runtkring det.

Fick dock idag ett bytesförslag på en Impreza jag både vill och inte vill ha. Mest pga att den inte fungerar som den står just nu,men setupen är vad jag tycker rätt vettig.

http://www.blocket.se/kalmar/Nybyggd_Subaru_Impreza_STi__ev_byte_60687599.ht

Jag skrev först; “Hade det inte låtit för bra för att vara sant så”
      Fick svaret :

“Njaa..det är ju en del att göra på min såsom att montera nytt luftfilter, koppla in lite mätare, sätta dit en packning i grenröret osv. Småsaker iofs, men den måste ju även tas på kärra samt åka och mappas vilket kostar tid och pengar.
      Har tappat sugen och vill ha nåt annat att glida i nu när sommarn snart är här

Mvh”

Vad tror ni om den? Vet ni något om den kanske ?

Bytet gäller mot min CRX VT som ligger några prisklasser under hans,.men jag fokuserar inte på att hans ligger högre då jag vet exakt hur det är att sitta i sitsen med att inte orka bygga klart en bil man hållit på med för länge.

Mvh Johan

Gystompa
      Deltagare

Tror nog säkert allt är seriöst gjort men….

Med den där specen på motorn känns det som ett växellådshaveri är runt hörnet. Troligen redan vid mappningen 🙂

Sen hade jag nog dragit mig vid att köpa en nybyggd motor som kanske inte ens är uppstartad eller inkörd? Att bygga motor är ett komplicerat arbete och det brukar ta en stund innan man vet om jobbet blev riktigt gjort.

Sen är blocket ett open deck block, vilket inte är det mest optimala om man vill åka herrejösses laddtryck 🙂 vilket avsikten säkert är med tanke på den turbon.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.