Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Vectorm12
    Deltagare

Jag köpte nyligen min B4 Blitzen My00 och har lite saker som jag behöver åtgärda i motorn innan dess att jag tar den till JRM för mappning.

Eftersom jag tidigare körde Impreza var det relativt enkelt att hitta/veta vilka delar som passar och inte men eftersom Blitzens motor skiljer sig markant från Imprezan så tänkte jag kolla i fall någon har tips på var jag kan hitta delar?

Det jag behöver titta på är:

Nya vakumslangar, insug o.s.v. då de som sitter på motorn sett bättre dagar.
      Eventuellt funderar jag på att bygga om hela insuget då jag saknar insugsljudet från Imprezan.

Downpipe i rostfritt inkl. cat som matchar ett SYMS catback som sitter på bilen.

Nya OK och skivor bak då de som sitter på inte är i toppskick.

Jag skulle verkligen uppskatta tips om var jag kan hitta information/delar angående detta till min Blitzen.

/Kristofer

goffemannen
      Deltagare

De du har är ju en legacy b4. Blitzen är va ja vet endast kosmetiskt paket. Fälgar, stötfångare, vinge och inredning. Ja tror motorn är samma som i alla andra legacy b4. Dubbel turbo och 280hk. Motorkoden ska va EJ205 tror jag.

Vakuumslangar köper du ju som meter vara på typ do88.se.

Vilka bromsar du har vet ja inte. Men du borde kunna byta till 2kolvs från impreza.

/ David J – Superior Media

Vectorm12
        Deltagare

Ja det har du helt rätt i. Jag kände bara inte för att skriva ut B4 RSK Blitzen 🙂

Det är faktiskt en av er från Superior Imports som ägt denna bil tidigare.

EJ205 är väl den motor som satt i GC8 Imprezan eller är det jag som missminner mig? I min värld borde det skilja en hel del mellan motorerna med tanke på att Imprezan kör med singelturbo contra 2stegs biturbo? (lite efterforskning tyder på att det bör vara en EJ206 a.k.a. EJ20TT som sitter i min bil). Vad som nu skiljer denna från andra motorer är dock fortfarande ett stort frågetecken i min värld.

Bromsarna ser ut att vara av samma typ som satt på GC8-STi:erna om jag minns rätt. Det är inte likadana som de som satt på Impreza GT.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.