Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Izakwrx
    Deltagare

Hallå subaru folket! 🙂
      Jag tänkte uppgradera mina bromsar lite och tänkte kolla om ni har några tips på vad man ska ha och vad som funkat bra för er? Först och främst bromsbelägg nu 🙂

TomK
      Deltagare

Skicka ett mail till Ian på godspeedbrakes så hjälper han dig med det du behöver.

.zip
        Deltagare

Det kan vara till hjälp om du skriver vad det är för bil du har och årsmodell d—0.o—b
          Personligen hade jag börjat med stålomspunna bromsslangar. Bara en sån liten sak gör bra mkt skillnad. Efter det så är det belägg som gäller. Är skivorna redan kass så bör du även byta dessa. Räcker inte det till så är det bara att byta bromsok.

Tråd flyttad

Izakwrx
          Deltagare

Det kan vara till hjälp om du skriver vad det är för bil du har och årsmodell d—0.o—b
            Personligen hade jag börjat med stålomspunna bromsslangar. Bara en sån liten sak gör bra mkt skillnad. Efter det så är det belägg som gäller. Är skivorna redan kass så bör du även byta dessa. Räcker inte det till så är det bara att byta bromsok.

Tråd flyttad

Ja självklart, har en Impreza wrx 06a 🙂
            Okej jag har rätt nya skivor på redan, men slangarna har jag inte tänkt på faktiskt kan va ngt att kolla över 🙂
            Men i nuläget så är beläggen kassa så måste byta dom, tänkte lite mer på vad för märke och lite sånt som ni andra tkr funkar bra. Jag kör ju inte bana med bilen men vill ju ha lite bättre kvalitet på grejerna 🙂

t1hero
            Deltagare

Gillar du att tvätta fälgarna och står ut med lite gnissel kan jag varmt rekommendera Carbotech XP8. Mycket bra bromsverkan trots att de fungerar bra året runt, aningen sämre första inbromsningen på vintermorgonen men det räcker att trycka hårdare på pedalen.

Dammar extremt mycket, jag funderar på att måla om fälgarna till grafitgrå för att slippa se eländet. 🙂

Izakwrx
              Deltagare

Gillar du att tvätta fälgarna och står ut med lite gnissel kan jag varmt rekommendera Carbotech XP8. Mycket bra bromsverkan trots att de fungerar bra året runt, aningen sämre första inbromsningen på vintermorgonen men det räcker att trycka hårdare på pedalen.

Dammar extremt mycket, jag funderar på att måla om fälgarna till grafitgrå för att slippa se eländet. 🙂

Dom som jag har faktiskt, förra ägarn bytte till dom. Men har inte riktigt hunnit märka av hur dom kändes för va ju lite slitna, ja dammet är väl lite tråkigt men har inga fina fälgar på nu ändå :p

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.