SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt tips för försterka / byta ? impreza GT -98

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27200
    t_s_soder
    Deltagare

      jag holler på och trimmar en subaru impreza gt -98 och böver nå tips om hur man ska lösa problemet med lådan.? den har rasat 2 gångger redan och vill gärna slippa det ..

      uppskattar allt info och tips

      MVE Fredde

      #232478
      .zip
      Deltagare

        Kör du med original lådan fortfarande så är det nog en bra ide att byta till en 6 petad STI låda. Annars har du ju alltid möjlighet att köpa något värre som en getrag. Ska man hålla på att trimma så är det lika bra att uppgradera lådan från första början, det blir billigare så i längden 🙂

        #232483
        t_s_soder
        Deltagare

          okej tack för svar 🙂 tror faktist inte att en sti låda holler för 2 av mina polare köpte sti låder och dom rasa och dom kör bara med 350hk . så vet du nån bra sida som man kan kika lite på ? 😛

          #232477
          challe
          Deltagare

            En 6-petad STI låda håller för 400-500 hästar om den hanteras rätt, 😉
            Sen går det ju alltid att rasa vilken låda som helst om man missar en växel eller håller på med banzaistarter.

            #232474
            OzO
            Deltagare

              😛

              Varför lipar du?

              #232479
              Turbovin
              Deltagare

                Britterna å jänkarna kör till å med 600 hk+ med 6-petade STI-lådor utan några större ras. Verkar dock som att det är DCCD-lådorna som gäller då viskodiffarna kan skära ihop på de tidiga.

                Annars har http://www.scoobyclinic.com drevsats som ser ut att hålla bra men lika bra som en 6-petad är den nog inte, men man sparar å andra sidan 30 kg mot 6-petat också.

                #232475
                Subarumicke
                Deltagare

                  okej tack för svar 🙂 tror faktist inte att en sti låda holler för 2 av mina polare köpte sti låder och dom rasa och dom kör bara med 350hk . så vet du nån bra sida som man kan kika lite på ? 😛

                  http://www.subaruwrcspares.com/9.html

                  bara att slå till en bättre beggad låda börjar från 50000 £+ moms

                  sen behöver du bara byta naven, drivaxlar, kardan,diff, paddelreglage, styrenhet hydralicen för lådan mm.. givetvis WRC

                  För det ska passa tror du kommer undan med rubbet för 80000-95000 £

                  i runda slängar 1,2-1,3 miljoner bara

                  Du är väl inte snål??

                  #232476
                  Andersson
                  Deltagare

                    okej tack för svar 🙂 tror faktist inte att en sti låda holler för 2 av mina polare köpte sti låder och dom rasa och dom kör bara med 350hk . så vet du nån bra sida som man kan kika lite på ? 😛

                    Då va det nog ingen 6 petad låda från STi -02 och nyare utan en äldre. -02 och nyare är ju skottsäkra till 600HK 😉

                    #232481
                    TypeR
                    Deltagare
                      #232480
                      Turbovin
                      Deltagare

                        Problemet är att PPG då och då i takt med att drevsatserna rasat sänkt specen över hur mycket de klarar. Tror de är specade till omkring 400 hk numera.

                        #232482
                        TypeR
                        Deltagare

                          guys in uk/australia r running over 700hp with a ppg gearbox fitted

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.