- Detta ämne har 45 svar, 3,733 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
12 augusti, 2012 kl. 19:10 #246654TypeRDeltagare
Maxxtuning did a good job last week very friendly and relaxed guys, will be using them again once more mods are carried out 🙂
12 augusti, 2012 kl. 19:15 #246640goffemannenDeltagareJag är också nöjd med maxxtuning. Bra service och mappningen gick felfritt. Vet dock inte om de kan mappa orginal boxen. Ja har ju Link i min.
12 augusti, 2012 kl. 19:20 #246655TypeRDeltagareRunning simtek here but changing it out for an apexi next, week due to lack of knowledge in Sweden
12 augusti, 2012 kl. 20:11 #246637TurbovinDeltagareWouldn’t it be better to upgrade to the new “Simtek” software/firmware, or Alkatek as they call it these days? The one with added knock control and better idle control. Pretty sure Maxxtuning are competent enough to map any modern aftermarket ECU.
12 augusti, 2012 kl. 21:09 #246656TypeRDeltagareYou mean the upgrade that is supposed to be out now, yet simtek isn’t taken emails or answering phones, was supposed to be available beginning of July then yes but I’m tired of waiting, going to upgrade to syvecs probably next year anyway just want a system that mappers in Sweden have used before, having trouble with my Co2 readings at the mo
12 augusti, 2012 kl. 22:01 #246638TurbovinDeltagareOk, so nothing has happened with this? Hope it won’t be like last time when the knock control was supposed to have been added years ago.
12 augusti, 2012 kl. 22:34 #246649GystompaDeltagarehej hej allesammans.
var iväg förra helgen och körde på strippen förra helgen och vart helt såld , var hur jäklar roligt som helst. Bilen har nu ca 320hk.
Det som är gjort med bilen:
Bytt bränsletrycks regulator
mappad,
Sportavgassystem,
Insugskit(va så när jag köpte den)
Och nu kommer vi till fråga om vart man ska lämna iväg bilen nu i vinter. har ni nå tips och råd?
hört att jrm är bra? nåt annat ställe du/ni hade lämnat iväg den till?
skulle vilja hamna runt 400-500 hk.skulle vara jätte tacksam för svar:)
Vad är det för bil? Ska du byta ut delarna och låta firman mappa, eller ska dom göra allt åt dig?
Vad kör du med för sprut? Org eller eftermarknads?
Du har ju PPF i avesta och sen lika Motornord i Sundsvall.
Likaså arash i Uppsala.Och alla dom 3 använder sig av riktiga bänkar. Dvs hubbar på hjulen och inga rullande landsvägar
Om PPF har skaffat för 4 hjulsdrivet vet jag dock inte 🙂 men dom har bra rykte.
13 augusti, 2012 kl. 07:05 #246652blixteDeltagarePbz!
13 augusti, 2012 kl. 07:27 #246651Patrick P931DeltagarePbz kan mappa orginalboxen med Open Source mjukvara, ett gott tecken då man nästan kan räkna med att få ens kunskaper synade.
🙂
Patrick13 augusti, 2012 kl. 07:53 #246627KvarnisDeltagarehej hej allesammans.
var iväg förra helgen och körde på strippen förra helgen och vart helt såld , var hur jäklar roligt som helst. Bilen har nu ca 320hk.
Det som är gjort med bilen:
Bytt bränsletrycks regulator
mappad,
Sportavgassystem,
Insugskit(va så när jag köpte den)
Och nu kommer vi till fråga om vart man ska lämna iväg bilen nu i vinter. har ni nå tips och råd?
hört att jrm är bra? nåt annat ställe du/ni hade lämnat iväg den till?
skulle vilja hamna runt 400-500 hk.skulle vara jätte tacksam för svar:)
Hej
Skulle behöva veta lite mer om bilen
Årsmodell, av dit användar namn gissar jag på att det är en STI.Hur mycket pengar har du tänkt att det får kosta?
Tänker du skruva själv, eller köpa all montering?Har du några specifika mål tid etc för utom effekt.
Svara gärna på detta först.Att skicka bilen till en firma och du anger ett effekt mål kommer kosta dig sjukt mycket pengar.
Blir förmodligen billigare att sälja bilen och köpa en färdig trimmad.Av de företag som mapapr m.miSvergie skulle jag säga att det är väldigt begränsat med kunnade på vad som funkar bra och inte.
Att mappa när allt lirar är en annan 5:a13 augusti, 2012 kl. 07:55 #246628KvarnisDeltagarePPF har ännu inte en 4 hjulsbänk, och har hittils bara mappat snik bilen när det gäller Subaru. Den rör dock på sig :)..i några meter på strippen lr var det centimeter 😉
13 augusti, 2012 kl. 16:17 #246662Henrik_stiDeltagareHej
Skulle behöva veta lite mer om bilen
Årsmodell, av dit användar namn gissar jag på att det är en STI.Hur mycket pengar har du tänkt att det får kosta?
Tänker du skruva själv, eller köpa all montering?Har du några specifika mål tid etc för utom effekt.
Svara gärna på detta först.Att skicka bilen till en firma och du anger ett effekt mål kommer kosta dig sjukt mycket pengar.
Blir förmodligen billigare att sälja bilen och köpa en färdig trimmad.Av de företag som mapapr m.miSvergie skulle jag säga att det är väldigt begränsat med kunnade på vad som funkar bra och inte.
Att mappa när allt lirar är en annan 5:aTja. Det är en 04ans wrx sti 265 hk. De ända målet jag egentligen har är att bilen ska gå riktigt bra och gärna kunna köra lite bana och på strippen och vill gärna att sakerna ska hålla.Vad det får kosta låter jag vara osagt men mellan 50-70 tusen.
Tyvärr har jag varken tid el plats så hade tänkt att lämna iväg den om det inte blir tok för mkt. Därför man är lite rädd för att bara lämna iväg den och få hem en halvtaskig bil som inte håller så det får hellre kosta lite mer och att jag vet att de håller13 augusti, 2012 kl. 17:23 #246650GystompaDeltagareLägg en del av dom pengarna på väghållning istället och kör med den som den är 🙂
det rinner iväg fort som fasen om du ska lämna iväg den och hämta en nyckelfärdig bil på t.ex Jrm13 augusti, 2012 kl. 18:22 #246645HåenströmDeltagareLägg en del av dom pengarna på väghållning istället och kör med den som den är 🙂
det rinner iväg fort som fasen om du ska lämna iväg den och hämta en nyckelfärdig bil på t.ex JrmJa de är så sant så.
13 augusti, 2012 kl. 19:05 #246663Henrik_stiDeltagareLägg en del av dom pengarna på väghållning istället och kör med den som den är 🙂
det rinner iväg fort som fasen om du ska lämna iväg den och hämta en nyckelfärdig bil på t.ex JrmJo du har nog fasen rätt i de. Tänkt lite så men får se. Hur de blir
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.