SSC Allmänt snack Allmänt småprat Tips på bil till tanten..

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Allan
    Deltagare

Hallojs!

Tänkte köpa en bil till tanten så man får ha imprezan ifred och en bil att köra när ens egen står på verkstaden ;(

Tänkte lägga ut frågan här på forumet och hoppas på tips på vad som skulle passa oss. Har dock några krav:

MAX 60.000:-
      MAX 20000 mil
      Ej OPEL

Det ska vara en pigg ”familjebil” utan stora driftkostnader. Har kollat lite på Audi 80 och Saab 900 de ligger ju rätt i pris och är väl ganska stabila…eller? Hur e det med AC och turbo på en bil som gått runt 20000 mil..är det något man ska akta sig för? Eller finns det något annat man bör vara vaksam över på en bil som gått långt?

/Allan

Rogga
      Deltagare

Du få köpa min AMG -91:as med nya bak å front (94a) för 65.000:- 6cyl 3.4L 272HK Vid snabbaffär PoK men det e bara denna månad ut 😀 sen annonseras den ut för 85!! Vet att du skrev 60 men jag bara tänkte, annars e volvo bra andra bil!!

Subaru Impreza GT
        Mercedes 300E AMG
        Mercedes 220 CDI
        Opel Ascona 2.4L (Rally car)
        Nissan sunny

ExOrdis
        Deltagare

Renault Clio 170 hästars…. mums.
          Kanske lite dyr, men rolig shoppingkärra. 😀

hogmark
          Deltagare

Mig veterligen har ingen saab passerat 20.000mil utan att renovera växellåda osv… Fast de drar lite bensin 🙂

Volvo 850 då ? Jag hade en S70 förut, klart billigaste bilen jag ägt hittills !

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.