Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

Tänkte byta bort original stereon i forestern. Är ute efter en dubbeldin. Den ska ha bra ljud, lågnivå, bra EQ , lättsam navigering och gärna enkel och stilren.
      Behöver ingen navigation, LCD skärm, dvd eller styrning av iPhone mm.
      Vad är det mest prisvärda? nån som har nå bra tips?

Grovsnus
      Deltagare

själv har jag en pioneer avh-3300bt.
        Kanske snäppet över det du frågar efter, men det var det å andra sidan för mig med. Men jag var helt enkelt livrädd att jag skulle känna saknad efter nån finess i efterhand…
        Och jag är helnöjd med den

SSC #1596
        Oyp_Oyp

blixte
        Deltagare

ja har en avh-p4000 dvd du kan få köpa om du är sugen? läs lite om den och återkom:)

Patrick P931
          Deltagare

Jag läste på rätt mycket om detta förra sommaren. Jag var dock på jakt efter en enhet som kunde “allt” då jag idag har 2 “dubbel-din” (iaf nästan då navin är snäppet mindre).

Slutsatsen blev att Kenwood var märket som stack ut i tester m.m. Dyrt men prisvärt. Blev dock inget köp då det i slutändan blev nästan snuskigt dyrt att få allt jag ville ha. 😉

pettsun
            Deltagare

Nå nom vet om det finns nån monteringsram eller ett fack man kan montera understereon om man kör med enkel din?

Svindle
              Deltagare

Nå nom vet om det finns nån monteringsram eller ett fack man kan montera understereon om man kör med enkel din?

BRL säljer något som dom kallar för prylfack som konverterar från dubbel till enkeldin.

pettsun
                Deltagare

ja har en avh-p4000 dvd du kan få köpa om du är sugen? läs lite om den och återkom:)

hur mycket hade du tänkt dig?

Patrick P931
                  Deltagare

Det finns en orginalram med typ mobiltelefonfack att köpa från Subaru för enkeldin. Tror den även satt på snikmodellerna så att kolla på skroten efter en ram med monteringskit kanske?

pettsun
                    Deltagare

Det finns en orginalram med typ mobiltelefonfack att köpa från Subaru för enkeldin. Tror den även satt på snikmodellerna så att kolla på skroten efter en ram med monteringskit kanske?

Ringde min lokala subaru åfa och frågade för ett tag sedan och dom hitta inget

pettsun
                      Deltagare

hittade denna http://www.importservice.nu/subaru-forester-impreza-2005-2010/733-0

kan de vara nå? funderar hur det är med inställningsmöjligheter på den mot en eftermarknads Kenwood eller pio. Ser inte heller att det står nått om lågnivå och inställningar för sub. nån som har erfarenhet av denna?

adam.b.w
                        Deltagare

Är du kräsen med ljud kvalite ska du ha en vanlig. Visst är det svin snyggt och jätte praktist. Med en dubbel deen. Men en vanlig är mycke bättre om du hittar en med rätt märke. Sen kan du ju få allt du har i en dubbel deen i en vanlig. Sen är det mycke billigare. Mitt personliga råd är att köpa en enkel med utfällbar skärm. Där har jag blåtand så jag kan streema musik från mobilen till sgerion. Gps navigator. Dvd och allt onödigt man kan önska sig som hands free.

Janne248
                          Deltagare

Jag hade en Sony XNV-L66BT i min WRX STi innan jag sålde den.
                            Kanon dubbel-din! Tom-Tom navigering, spelar USB, CD, DVD. Spelar divx, jpg etc

Har du budget, köp! Eller gör som jag och köp den 4,3 gången billigare på Media-Markt i Tyskland.

pettsun
                            Deltagare

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och-bild-i-bil/bilstereo/bilstereo-dubbeldin/alpine-cde-w233r.html kan denna va nå att ha?

Har en till fundering.Har Forester original momoratt med rattstyrning av denna modell http://http://image.bilgaraget.se/extra/carimg/272101_272200/subaru-forester-272173_50331783.jpg
                              Skulle gå på över 3k att få till rattstyringen på en eftermarknads maskin. Så det skippar jag nog :)Finns det några “kåpor” att köpa som man kan montera istället för styrnigen?
                              går ju att bara skippa den, men vill inte åka runt med knappar på ratten som inte gör nån nytta 🙂

Janne248
                              Deltagare

På min, Sony’n i posten ovan, finns ingång för 3.5mm styrning från tex ratt kontroller.
                                Vet dock inte hur Subarus ser ut på insidan… annan koppling?

Grovsnus
                                Deltagare

http://blekingebilradio.se/product.html/autoleads-pc29-677?category_id=572

Vill absolut inte rekommendera detta företaget, men om de har kablarna för en tusing så borde det gå att hitta hos nån annan

SSC #1596
                                  Oyp_Oyp

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.