Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Andersson
    Deltagare

Hej
      Någon som har tips på vad man ska ha för LED extraljusramp. Har googlat och hittat många och alla säljer ju den absolut bästa produkten givetvis 😉
      Ska man ha med 3, 5 eller 10W diod man vill ju ha en med både bredd och längd. En eller två rader med dioder?
      Hade tänkt mig ca.50cm, 120-130W, 10000 lumen och gärna under 3000:- eller där omkring.
      Tack på förhand!

Igge
      Deltagare

Ska den monteras under skylten?

I så fall rekommenderar jag en ramp med “spot”-ljusbild

Vill du ha lite mer bredd än en spotramp erbjuder ska du kika på en spot curved, alltså en böjd ramp
        Det som brukar rekommenderas oftast är enkelradiga med 10W

Det finns ramper med ovala reflektorer som ger mer spridning åt sidan men dom ligger tyvärr över din budget

Anledningen till att man inte vill ha så mycket spridning i höjdled är att det mesta ljuset hamnat bara några meter framför bilen om det monteras lågt

Det finns ramper från Kina som är riktigt billiga men deras definition av spot brukar vara typ 30° vilket kallas flood av svenska återförsäljare

Efter mina efterforskningar köpte jag en 100w böjd spotramp från kberg.se
        http://www.kberg.se/kbc-2000-led-kurvad-ljusramp

Har du Facebook och vill få mer tips kan jag rekommendera gruppen ljusfascisterna
        Där finns även rabattkoder till ett antal svenska återförsäljare inom ämnet (b.la. Kberg.se)

Edit:
        http://www.subaruclub.se/forum/showpost.php?p=678430&postcount=69
        Där kan man se hur det ser ut på min bil

Jag skulle kanske vilja ha lite mer bredd personligen på rampen, men i och med att jag kombinerat rampen med 55W xenon i helljuset så täcker det bra, bara att xenonet är lite slöstartat (funderar på att uppgradera till speedstarter)

Vid närmare efterforskning ser jag att du har en forester så din skylt kanske sitter lite högre än min (min impreza är iofs hög för att vara en impreza nu när alla andra sänker) och du kanske klarar dig bättre med lite mer spridning

Andersson
        Deltagare

Tack för tipset!
          Ringde Kberg…jättetrevlig att prata med! Smålänning 😉
          Men råkade även kolla på LED extraljus som varit betydligt dyrare på andra sidor medan jag väntade på att telefon skulle koppla upp.
          Om ja inte behövde en låg ramp rekomenderade han tre KB660 istället mer och längre ljus för 2995:-
          Återkommer när dom är monterade och testade.

Igge
          Deltagare

En får gratulera då! 🙂

Så jävla skönt med Led, massa ljus som tänds direkt 😀

Marcus_petersson
            Deltagare

Jag har en bra kontakt med LED ramper.

Skicka PM vid intresse

MVH // Marcus Petersson

Andersson
              Deltagare

Japp då har man testat dom några veckor och jag är grymt nöjd.
                3x60W LED 5400lumen per lyse =16200lumen
                Mycket bra höjd och bredd,lyser långt uppe i trädkronorna och ute på åkrar. Mycket ljus de första 70-80 meterna, närmare dagsljus trots mörk asfalt, reflexer syns långt(ca:500m) och är bara vägen ljus så syns det mycket bättre på längden såg jag när det kom lite snö.
                När jag passerat bilar och slår på helljuset ser jag att mitt är tom. bättre än på en del lastbilar 😉
                Kan rekomendera kbergs.se

GDB2003
                Deltagare

Effektiva men jävligt fula tycker jag. Skulle föredra traditionella Hella, speciellt på en Subaru.

Andersson
                  Deltagare

På min mattsvarta Forester blev det bättre på än med de tre grå 3003orna iaf sen är ju inte utseende min starka sida 😉 kör mer på funktion.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.