SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tips på motor delar impreza

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    staffe_
    Deltagare

Hejsan jag håller på och bygger ny motor in för 2011 och undrar lite vad Ni rekommenderar för delar och bra ställe att inhandla saker och ting det jag är på jakt efter är

Kolvar
      stakar
      ventiler
      ventil fjädrar
      koppling
      kammar

Har ni nå tips på vad man ska köra med för grejer finns ju massvis ute på marknaden

Mvh staffan

berne
      Deltagare

Hejsan jag håller på och bygger ny motor in för 2011 och undrar lite vad Ni rekommenderar för delar och bra ställe att inhandla saker och ting det jag är på jakt efter är

Kolvar
        stakar
        ventiler
        ventil fjädrar
        koppling
        kammar

Har ni nå tips på vad man ska köra med för grejer finns ju massvis ute på marknaden

Mvh staffan

kan inte hjälpa dig, men tror att dom flesta vill veta

budget
        å vad målet är? antal hp osv

staffe_
        Deltagare

Okejokej, budget vet jag inte riktigt, har rasat min sti ra motor och moste bygga ny och tycker det inte är så stor i de att sätta i en sti motor igen, men jag kan nöja mig med effekt på 400-500hk men vill att de ska hålla

kan inte hjälpa dig, men tror att dom flesta vill veta

budget
          å vad målet är? antal hp osv

Bodyshot
          Deltagare

Ett hett tips på kunglig leverantör i USA som fixar med billig frakt/tull och samtidigt har jävligt bra motordelar är: http://www.realstreetperformance.com – leveranstiden på delar dom har hemma är ungefär 2-3dagar!!! GRYMT!

Mvh

Fricke.w
            Deltagare

På vilket sätt har din gammla motor rassat då? 🙂
              Ja menar vad är kaput i daggs läget?

Klarade sig cylindrar och vev etc?

Annars tycker ju jag att Extremepsi.com är riktig sjysta, samt snabb leverans och bra priser.
              Annars har du ju Importimageracing.com också, vi är ju ett parstycken som beställt där, och josh där var riktigt sjyst och bra att ha att gör med i början, men sen hände nå 🙁 så är du bered på mycket strul, och långa väntetider, så kan du btgga bilig motor, men skulle nog vilja på stå att extremepsi är de säkraste kortet där 😀

MVH
              Fredrik

Fricke.w
              Deltagare

Och ta i beaktning att de kommer att dra i väg, mer än du annar 😀 tänk på att du kommer behöva packnings kitt, topp loks bulltar, ev motor bult, nya tätningar och styrningar till ventilerna, lagger, ny Intercooler för dom effekterna, eventuelt bifigare soppa pump samt ledningar, fuel rail mm mm. för är ingen ide att snåla någonstans på vägen om du ändå ska sikta på dom hk du är ute efter.
                Eventuelt kan jag ha nya ARP top bulltar, samt sti ic mm, om du är intreserad.

staffe_
                Deltagare

Jo jag vet att de kommer dra i väg men tänker inte bygga en lika dan motor jag har och rasa den igen så det är lika bra att kosta på nu när allt är rivet endå 🙂

Felet på motorn nu är att en stake har blivit lite sne 🙂

Och ta i beaktning att de kommer att dra i väg, mer än du annar 😀 tänk på att du kommer behöva packnings kitt, topp loks bulltar, ev motor bult, nya tätningar och styrningar till ventilerna, lagger, ny Intercooler för dom effekterna, eventuelt bifigare soppa pump samt ledningar, fuel rail mm mm. för är ingen ide att snåla någonstans på vägen om du ändå ska sikta på dom hk du är ute efter.
                  Eventuelt kan jag ha nya ARP top bulltar, samt sti ic mm, om du är intreserad.

Kvarnis
                  Deltagare

Eh en org.new age sti håller för 4-500 dagarna lång 😀
                    Om staken böjd så lär du laddat något grymt alt fel mappat/dålig soppa.
                    Blocket lär ju inte må så bra heller för den delen.

Du lär riva ner innan du köper på dig en massa delar, bara som ett tips.
                    för 4-500 behöver du föga byta ventiler/kammar heller för den delen.

staffe_
                    Deltagare

Okej, hella motor är riven, Satt i en welbo 255l pump och pumpen börja krongla sen small de till i motor :S

Eh en org.new age sti håller för 4-500 dagarna lång 😀
                      Om staken böjd så lär du laddat något grymt alt fel mappat/dålig soppa.
                      Blocket lär ju inte må så bra heller för den delen.

Du lär riva ner innan du köper på dig en massa delar, bara som ett tips.
                      för 4-500 behöver du föga byta ventiler/kammar heller för den delen.

Kvarnis
                      Deltagare

Ok, lite soppa mao…det är inte många motrer som står imot det bara…byggd lr ej..

Vad har du för mål med ditt nya motor, bygg budgett…50-100K ?
                        Vad har du för delar och vlka behöver du skaffa?

Vill du forsätta med 2.0l motor etc..listan kan göras lång

Rätt svårt att ge ett bra svar utan att veta allt.

Lirkus
                        Deltagare

Okej, hella motor är riven, Satt i en welbo 255l pump och pumpen börja krongla sen small de till i motor :S

Hehe 🙂 De kan inte varit så att de va för att du laddade ca 1.5 bar på omappad bil då å Körde raktframrace med den 🙂

Mäki
                          Deltagare

Hehe 🙂 De kan inte varit så att de va för att du laddade ca 1.5 bar på omappad bil då å Körde raktframrace med den 🙂

Å Lirkus vad glad ja blir när du skriver sanningen där 😀

Gystompa
                            Deltagare

Okejokej, budget vet jag inte riktigt, har rasat min sti ra motor och moste bygga ny och tycker det inte är så stor i de att sätta i en sti motor igen, men jag kan nöja mig med effekt på 400-500hk men vill att de ska hålla

Har inte du en vanlig Wrx? Det vill jag minnas iallafall 🙂

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.