› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Tips på motor delar impreza
- Detta ämne har 12 svar, 1,591 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 1 månad sedan av
Gystompa.
-
FörfattareInlägg
-
15 september, 2010 kl. 17:40 #24152
staffe_
DeltagareHejsan jag håller på och bygger ny motor in för 2011 och undrar lite vad Ni rekommenderar för delar och bra ställe att inhandla saker och ting det jag är på jakt efter är
Kolvar
stakar
ventiler
ventil fjädrar
koppling
kammarHar ni nå tips på vad man ska köra med för grejer finns ju massvis ute på marknaden
Mvh staffan
15 september, 2010 kl. 17:56 #210592berne
DeltagareHejsan jag håller på och bygger ny motor in för 2011 och undrar lite vad Ni rekommenderar för delar och bra ställe att inhandla saker och ting det jag är på jakt efter är
Kolvar
stakar
ventiler
ventil fjädrar
koppling
kammarHar ni nå tips på vad man ska köra med för grejer finns ju massvis ute på marknaden
Mvh staffan
kan inte hjälpa dig, men tror att dom flesta vill veta
budget
å vad målet är? antal hp osv15 september, 2010 kl. 19:52 #210589staffe_
DeltagareOkejokej, budget vet jag inte riktigt, har rasat min sti ra motor och moste bygga ny och tycker det inte är så stor i de att sätta i en sti motor igen, men jag kan nöja mig med effekt på 400-500hk men vill att de ska hålla
kan inte hjälpa dig, men tror att dom flesta vill veta
budget
å vad målet är? antal hp osv15 september, 2010 kl. 20:25 #210585Bodyshot
DeltagareEtt hett tips på kunglig leverantör i USA som fixar med billig frakt/tull och samtidigt har jävligt bra motordelar är: http://www.realstreetperformance.com – leveranstiden på delar dom har hemma är ungefär 2-3dagar!!! GRYMT!
Mvh
16 september, 2010 kl. 10:05 #210587Fricke.w
DeltagarePå vilket sätt har din gammla motor rassat då? 🙂
Ja menar vad är kaput i daggs läget?Klarade sig cylindrar och vev etc?
Annars tycker ju jag att Extremepsi.com är riktig sjysta, samt snabb leverans och bra priser.
Annars har du ju Importimageracing.com också, vi är ju ett parstycken som beställt där, och josh där var riktigt sjyst och bra att ha att gör med i början, men sen hände nå 🙁 så är du bered på mycket strul, och långa väntetider, så kan du btgga bilig motor, men skulle nog vilja på stå att extremepsi är de säkraste kortet där 😀MVH
Fredrik16 september, 2010 kl. 10:14 #210588Fricke.w
DeltagareOch ta i beaktning att de kommer att dra i väg, mer än du annar 😀 tänk på att du kommer behöva packnings kitt, topp loks bulltar, ev motor bult, nya tätningar och styrningar till ventilerna, lagger, ny Intercooler för dom effekterna, eventuelt bifigare soppa pump samt ledningar, fuel rail mm mm. för är ingen ide att snåla någonstans på vägen om du ändå ska sikta på dom hk du är ute efter.
Eventuelt kan jag ha nya ARP top bulltar, samt sti ic mm, om du är intreserad.16 september, 2010 kl. 13:36 #210590staffe_
DeltagareJo jag vet att de kommer dra i väg men tänker inte bygga en lika dan motor jag har och rasa den igen så det är lika bra att kosta på nu när allt är rivet endå 🙂
Felet på motorn nu är att en stake har blivit lite sne 🙂
Och ta i beaktning att de kommer att dra i väg, mer än du annar 😀 tänk på att du kommer behöva packnings kitt, topp loks bulltar, ev motor bult, nya tätningar och styrningar till ventilerna, lagger, ny Intercooler för dom effekterna, eventuelt bifigare soppa pump samt ledningar, fuel rail mm mm. för är ingen ide att snåla någonstans på vägen om du ändå ska sikta på dom hk du är ute efter.
Eventuelt kan jag ha nya ARP top bulltar, samt sti ic mm, om du är intreserad.16 september, 2010 kl. 13:49 #210583Kvarnis
DeltagareEh en org.new age sti håller för 4-500 dagarna lång 😀
Om staken böjd så lär du laddat något grymt alt fel mappat/dålig soppa.
Blocket lär ju inte må så bra heller för den delen.Du lär riva ner innan du köper på dig en massa delar, bara som ett tips.
för 4-500 behöver du föga byta ventiler/kammar heller för den delen.17 september, 2010 kl. 00:15 #210591staffe_
DeltagareOkej, hella motor är riven, Satt i en welbo 255l pump och pumpen börja krongla sen small de till i motor :S
Eh en org.new age sti håller för 4-500 dagarna lång 😀
Om staken böjd så lär du laddat något grymt alt fel mappat/dålig soppa.
Blocket lär ju inte må så bra heller för den delen.Du lär riva ner innan du köper på dig en massa delar, bara som ett tips.
för 4-500 behöver du föga byta ventiler/kammar heller för den delen.17 september, 2010 kl. 10:55 #210584Kvarnis
DeltagareOk, lite soppa mao…det är inte många motrer som står imot det bara…byggd lr ej..
Vad har du för mål med ditt nya motor, bygg budgett…50-100K ?
Vad har du för delar och vlka behöver du skaffa?Vill du forsätta med 2.0l motor etc..listan kan göras lång
Rätt svårt att ge ett bra svar utan att veta allt.
17 september, 2010 kl. 13:20 #210586Lirkus
DeltagareOkej, hella motor är riven, Satt i en welbo 255l pump och pumpen börja krongla sen small de till i motor :S
Hehe 🙂 De kan inte varit så att de va för att du laddade ca 1.5 bar på omappad bil då å Körde raktframrace med den 🙂
19 september, 2010 kl. 00:15 #210593Mäki
DeltagareHehe 🙂 De kan inte varit så att de va för att du laddade ca 1.5 bar på omappad bil då å Körde raktframrace med den 🙂
Å Lirkus vad glad ja blir när du skriver sanningen där 😀
19 september, 2010 kl. 08:17 #210594Gystompa
DeltagareOkejokej, budget vet jag inte riktigt, har rasat min sti ra motor och moste bygga ny och tycker det inte är så stor i de att sätta i en sti motor igen, men jag kan nöja mig med effekt på 400-500hk men vill att de ska hålla
Har inte du en vanlig Wrx? Det vill jag minnas iallafall 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.