SSC Allmänt snack Allmänt småprat Tips på verkstad för tysk.

• Detta ämne har 10 svar, 1,205 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av thorlake.
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    thorlake
    Deltagare

Tjo,

Fick backning på besiktningen för Pansarkryssarn i veckan. (Audi A6 2,4 Avant Quattro 99:a)
      Var en spindelled som var glapp, så nu behövs den bytas.

Men jag tänker inte gå med mössan i hand till DinBil för att få den bytt för en halv månadslön.

Finns det någon som har tips på en bra rekorderlig verkstad som lever i verkligheten och kan byta sådant i Stockholms området med omnejd?

Alla tips beaktas.

Tack och bock!

/Lake.

Adam K
      Deltagare

Fürstenhof :+
        (Byt in Ådi-skrället mot en Legacy 😀 😉 )

Lt Dan
        Deltagare

Så rätt Adam. Du borde gjort rätt från början 🙂 😀

Ok, men till frågan.
          Du ska helt klart åka till:
          Speed & Autoteknik
          Saldovägen 9A
          17562 Järfälla

Ring 08-360003 och prata med Anders Fridh.
          VW, Audi Porsche Seat verkstad
          Där servade jag mina tidigare VWs och Porschen.
          Hälsa från Dan

thorlake
          Deltagare

Hehe, jag borde inte förväntat mig mycket mer å jag har migsjälv att skylla. 🙂

Det är på misstagen man lär sig så att säga. 😉

Tack för tipset, skall kolla upp det.

/JT

Niklas
            Deltagare

Detta är väl inte första felet du haft på Hitler-pulkan? 🙂

thorlake
              Deltagare

Nä, den har varit ett sorgebarn helt klart med många små irriterande grejjor. Å allt e dyrt å fixa på de där kärrorna.
                Men man åker förbannat fint när de funkar å lastar en sablans massa.

Men jag har inte råd att hosta upp 200k för en schysst Legacy som andrabil. Å fejs it. Innan typ 2003/2004 så såg de fördjävligt fula ut. No offence! 🙂

Niklas
                Deltagare

thorlake: Det har du helt rätt i. Men de nya funkar. Skämt o sido, Audi har snygga kombis och alla bilar kostar att laga så det gäller att hitta en bil som inte behöver lagas så ofta och där ligger ju Subarun bra till. Synd bara att priset på bilen istället är högt så i slutändan blir det lika mycket pengar ändå. Att betala lånet till banken för den dyrare Subarun eller till verkstan för reperationerna av tysken. 😀

thorlake
                  Deltagare

My problem in a nutshell…

Guailo
                    Deltagare

Kw bil i Hallunda fipplade till min passat härom veckan när automatlådan var på väg att ge upp.

Din bil ville ha 50.000:- för att byta lådan.

KW bytte lite småprylar inne i lådan, för totalt 5 000.

Så testa med dom.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=1Mv+T3N3i66Hl8lZAAJttg%3d%3d&vad=k+w+bilservice&var=

Lycka till

//Peter

HRJ
                      Deltagare

Jag har också använt KW och är supernöjd, rekommenderas.

thorlake
                        Deltagare

Tack och bock,
                          men Tysken står as we speak på Speed och Autoteknik i Järfälla.
                          Och som läget är nu så är prislappen en bra bit under hälften så stor som hos hororna på din bil. Så det blir nog bra får vi hoppas.

(Dessutom påpekade din bil vid senaste servicen att mina styrleder var glapp fram och ville byta för över 6000:-.
                          Herr Autoteknik kikade på det med men kunde fan inte hitta vart det skulle vara glapp någonstans, så inget byte behövdes.
                          Jevla din Bil igen. De skall då fan alltid försöka blåsa en. Sista gången jag servar där iaf.)

GRRRRR!!!!!!!
                          x( x( x( x(

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.