SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Tips till er med E85 i tanken och har kallstartsproblem

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Jocke.T
    Deltagare

Okey, tack så mycket! Smidigt att det är samma som på din 🙂

Jocke.T
      Deltagare

Förlåt mig om jag är lite jobbig men en sak funderar jag på.
        Jag följde din inköpslista när jag beställde grejer, så långt är allt bra.
        Men den knappen jag beställde är en slutande knapp och din en brytande?(KNAPPEN)
        Antingen har dom bytt produkten eller så har du skrivit fel, för det är samma artnummer :confused:
        För med en slutande knapp så blir det ju att strömmen går genom poten hela tiden tills knappen trycks ner, eller?

Nikke McRae
        Deltagare

Du har rätt, det måste vara en brytande. Då går strömmen den lätta vägen genom knappen tills man trycker på den och kontakten bryts. Då blir strömmen tvungen till att gå genom potentiometermotståndet.

Det artikelnumret verkar vara en annan knapp nu, för så ser inte min ut.
          Den här ska det vara: 35-502-41 (på bilden är den röd, med det artikelnumret har svart knapp och brytande kontakt).

Går även att köra som Tommy skriver här ovan, utan knapp. Men då finns risken att motståndet går sönder och då blir det avbrott i kretsen o startar kylfläktarna. Jag har bytt ut mitt motstånd en gång.

Finns ju många fina knappar att välja på om du vill ha en annan.

Jocke.T
          Deltagare

Okey, då var jag inte ute och cyklade helt och hållet :p
            Segt bara att jag upptäckte det först nu när jag fått hem grejerna.
            Får kolla på jobbet om det finns någon brytande knapp över någonstans.

Jocke.T
            Deltagare

Kan tillägga att det funkar klockrent! 🙂

Nikke McRae
              Deltagare

Härlig!

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.