SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Tips&Råd, Nybliven impreza ägare

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Författare
    Markuiis
    Deltagare

det är ju ett litet luftintag ovanför grillen, där ifrån går det ju ett rör ner bakom innerskärmen, Och så går det ett rör från luftfilterboxen ner bakom innerskärmen, Dom rören går ihop där och sitter ihop med en ”låda”, Här kommer en bild på hur det ser ut :

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1944752

Jag har som på bilden ovan kapat bort själva ”lådan och bara satt tillbaka precis som det satt fast utan ”lådan” då. Så nu gör ju det röret som kommer från luftintaget egentligen ingen nytta eftersom det går rakt ut i inner skärmen, Har set att vissa lägger igen det hålet där lådan satt så det bara blir en böj där, för jag antar att när luften passera lådan blir det som en strypning eftersom luften cirkulerar runt där innan det kommer till luftfiltret. Men jag hör ingen skillnad på ljudet överhuvudtaget. Det du menar är att du har tagit bort hela den där lådan + dom rören så du har bra ett rör direkt från luftfilterboxen till fronten? Men min fråga är hur det här med att tabort snorkeln kan göra skillnad på ljudet, det blir ju nästan samma sak som att den tar luft från ”anknäbben” som sitter över grillen original

edbe
      Deltagare

nä du det sugs ingen luft därifrån utan den tas framme i fronten 😉

här ser du hur det ser ut (lånad bild)

och där ser du att den tar luften bakom stålkastaren för att sen gå sen in i skärmen där ”snorkeln” sitter för att sen gå vidare in i luftburken.

Just ja

johan_gt
        Deltagare

Jag kapade bort lådan och limmade igen hålet som blev efter lådan. Alltså på röret som går ifrån huvudstrålkastaren till luftfiltret så tar den luften precis på samma ställe men går raka vägen in till luftfiltret istället för igenom lådan.
          Det gjorde bra med skillnad på min GT.

Markuiis
          Deltagare

Jag kapade bort lådan och limmade igen hålet som blev efter lådan. Alltså på röret som går ifrån huvudstrålkastaren till luftfiltret så tar den luften precis på samma ställe men går raka vägen in till luftfiltret istället för igenom lådan.
            Det gjorde bra med skillnad på min GT.

okej så det ser ut ingefär såhär för dig:

http://www.dirtyimpreza.com/forums/showthread.php?t=25013

Har läst på många engelska forum att dom flesta lägger inte igen hålet utan låter det vara öppet, men jag tror det bästa är att göra som du har gjort eller dra ett rör direkt från filterboxen fram tilm fronten. Eller vad tror ni¿ 😛

johan_gt
            Deltagare

okej så det ser ut ingefär såhär för dig:

http://www.dirtyimpreza.com/forums/showthread.php?t=25013

Har läst på många engelska forum att dom flesta lägger inte igen hålet utan låter det vara öppet, men jag tror det bästa är att göra som du har gjort eller dra ett rör direkt från filterboxen fram tilm fronten. Eller vad tror ni¿ 😛

Precis så. Det måste vara det bästa sättet.

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.