SSC Allmänt snack Allmänt småprat Tjänar man på att shoppa i england?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Halloj!

Tänkte köpa lite småsaker från Scoobyworld (blinkers, tygmattor, shortshifter m.m), och frakten hamnar på ca 1400:- … känns som att den frakten ev. kan äta upp de billigare priser som finns där?

Någon med idéer / tips? 🙁

Niklas
      Deltagare

Om du vet vad det kommer att kosta i England så är det väl inte så svårt att räkna på vad det skulle kosta i Sverige.

syke
        Blockerad

Problemet är inte att veta vad det kostar i england, snarare att veta vad det kostar i sverige. Varje butik känns som den har få saker, om ens de man vill ha överhuvudtaget.

Nu verkar det dock som att jag råkade försöka beställa en matta till bakluckan, egentligen tänkte jag att det bara var till fötterna fram o bak .. vilket vägde ganska mycket. Så den åker nog ur beställningen 🙂

Niklas
          Deltagare

Syke: Det jobbiga i en jämförelse är väl att räkna ut vad en beställning kostar i England med frakt. Det vet du, kolla nu upp på diverse sidor i Sverige vad prylarna kommer att kosta. Ditt lata stycke. 🙂

syke
            Blockerad

Hehe, äh, nu hoppade jag över mattorna och beställde bara de andra sakerna, då blev frakten 675:- istället .. det tjänar man in nästan enbart på klarglasblinkerserna jämfört med svenska priser. 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.