SSC Allmänt snack Allmänt småprat Tjejen suktar efter bil till hösten

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Tjejen är sugen på bil till hösten. Dock är kravet 200 hkr eller mer. Gärna turbo. Har föreslagit en Civic Type-R men det passade inte 🙂 Impreza vill hon inte heller ha (och får inte det heller då hon säkert kör ifrån mig 🙂 )

Vad finns det för roliga förslag?

Lancia Delta Integrale? Gammel EVO? Saab Aero? Autotech V40?

Hon har redan haft: Honda VTI, Golf GTI, BMW 520 och Volvo 740 😉 (raggare)

Mvh
      Johan

matte-sthlm
      Deltagare

Lancia Delta EVO1-2 Klockrent!
        nästan att man skulle kunna offra subban för ett fint exemplar av en sån!

celica gt-4 kanske?

/Matte

specialized
        Deltagare

Mazda 323 GT-R Bara 185 hk org. men med öppet filter och 3″ så ~ 230 hk. Har själv kört en sådan i 6 år innan kokarn.
          Ett plus är ju att turbon är en kullagrad IHI som är god för ca 320 hk 😛 Rolig bil 🙂

/ Mattias

pannan
          Deltagare

Hur är Deltan rent kvalitetsmässigt? Vet att många ägare t ex inte kör dom på vintern tack vare rosten. Sedan är väl bakdiffen sjukt dyr om den går sönder….Men en drömbil helt klart. Kanske har fel eller så är det bara rykten man hört om bilen.

Sunny/Pulsar GTI-R och Mazda GT-R är uteslutet. GT-4 känns även den gammal. Då skall det vara den senaste GT-four men då är priset helt fel.

Max 120-130.000 kr.

mvh
            J

Adam K
            Deltagare

Lancian är helt klart en drömbil, men jag tror (inbillar mig ha hört) att kvalitén är sådär. Och de är ändå rätt dyra tror jag.

Du vet ju själv att det är svårt att förena pris/prestanda som i en lagom gammal impreza…

pannan
              Deltagare

Lancian är helt klart en drömbil, men jag tror (inbillar mig ha hört) att kvalitén är sådär. Och de är ändå rätt dyra tror jag.Du vet ju själv att det är svårt att förena pris/prestanda som i en lagom gammal impreza…

Jo jag vet en fin Impreza GT är svårslaget. Fast hon är svårövertalad 🙂

Fortsätt med förslag. Har kikat lite på Saab 9-5 Aero kombi. Är rätt roliga att köra och en vettig bil.

Boki
                Deltagare

ALFA ROMEO 75 1.8 TURBO -88

Endast 70K………

Bakhjulsdrivet monster!}( }(

http://www.blocket.se/vi/8098240.htm?ca=11_s

ELLER………………………

NISSAN 300ZX -93

Endast 150K…………..

300HK!!!!!:o 😮 😮 😮

http://www.blocket.se/vi/7968868.htm?ca=11_s

simo
                  Deltagare

944 turbo -89

/U

pannan
                    Deltagare

En kompis hade en Alfa 75:a den brann upp 🙂 Så nej där.

Nissan 300 ZX kostar skjortan om det händer något. Noll space att mecka så oftast måste man lyfta ur motorn ur bilen.

Porsche 944 Turbo är fina bilar men också väldigt dyra och gamla bilar (har själv haft en som man råkade ut för kamremsras, motorhaveri, växellådsras, kabelbrand).

Lutar mest åt en 9-5 Aero kombi med Nordic Steg 3.

mvh
                      J

SecretAgentMan
                      Deltagare

Äsch, en oldage-kombi till damen, så åker hon snart ringar runt dig (så är det ju hemma här mer eller mindre). 😀
                        Saab…är inte det en bil man får bogsera dit man skall Block? 😀

/J

Pasi_k
                        Deltagare

Var Försiktigt med 9-5 sludge.
                          Mycket motorer och turbos som säger upp sig i förtid..
                          Fast dom är juh billiga.. på G av just detta.

Se till att fåå en som är servad EXAKT på pricken..
                          Och att den är ombyggd i vevhusventen..

pannan
                          Deltagare

Var Försiktigt med 9-5 sludge.Mycket motorer och turbos som säger upp sig i förtid..Fast dom är juh billiga.. på G av just detta.Se till att fåå en som är servad EXAKT på pricken.. Och att den är ombyggd i vevhusventen..

Även Aeros ifrån 02?

Själv tyckte jag denna men fick avslag på en gång 🙂

http://www.blocket.se/vi/8246284.htm?ca=11_s

jeppe
                            Deltagare
                              Pasi_k
                              Deltagare

Var Försiktigt med 9-5 sludge.Mycket motorer och turbos som säger upp sig i förtid..Fast dom är juh billiga.. på G av just detta.Se till att fåå en som är servad EXAKT på pricken.. Och att den är ombyggd i vevhusventen..

Även Aeros ifrån 02?Själv tyckte jag denna men fick avslag på en gång 🙂http://www.blocket.se/vi/8246284.htm?ca=11_s

ALLA 9-5..
                                Tyvärr..
                                Kolla in på http://www.stcs.nu och kolla lite.

Men jag håller upp ett VARNANDE finger.
                                Saab är inte lätt att ha att göra med om service inte är gjort på EXAKT korrekt sätt och man får ett ras..

Lefty
                                Deltagare

Nej nej nej… inte ALLA. Nya B235R som kom 2004 ska de inte vara några som helst problem med.

Byt olja i en snabbare takt(mil) än en vanlig svensson så ska de nog gå fin fint de där. Jag har kört en 9-3a som hade rullat 6k mil o nu har den rullat över 10k. Har inte varit något problem med den bilen men då bytte jag olja ofta också, vilket jag gör även nu 🙂

Dessutom så har ju många Saabar förlängda garantier så man ska inte behöva vara orolig för oil sludgen. Men då måste den vara fullservad också!

Saab är fina bilar synd bara att det är FWD.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.