› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Tjejen suktar efter bil till hösten
- Detta ämne har 34 svar, 2,572 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 12 månader sedan av
tendency.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2006 kl. 08:02 #106469
Yonaz
DeltagareNissan S14A
http://www.blocket.se/vi/8685529.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/8582670.htm?ca=14_sBobtech´s kärra går bra (rakt fram) 🙂
http://www.blocket.se/vi/8678880.htm?ca=14_s/J
4 juli, 2006 kl. 08:05 #106486Pasi_k
DeltagareNej nej nej… inte ALLA. Nya B235R som kom 2004 ska de inte vara några som helst problem med. Byt olja i en snabbare takt(mil) än en vanlig svensson så ska de nog gå fin fint de där. Jag har kört en 9-3a som hade rullat 6k mil o nu har den rullat över 10k. Har inte varit något problem med den bilen men då bytte jag olja ofta också, vilket jag gör även nu 🙂 Dessutom så har ju många Saabar förlängda garantier så man ska inte behöva vara orolig för oil sludgen. Men då måste den vara fullservad också! Saab är fina bilar synd bara att det är FWD.
Nu sållar vi agnen från vetet.
I 9-3:an finns inte denna mskin vi snackar om dåå det är 2.3 maskinen som har dom största problemen.Joo förlängd garanti..
Men har du missat Service med det minsta såå är det Stopp från SAAB.
(tyvär är saab riktigt sviniga)Men hur lätt hittar du en -04 aero för 120.000:-? 🙂
JAG hade inte tagit en 9-5 på G av motor problemen.
Fast dom är sköna att köra det kan man inte sticka under stolen. .:P4 juli, 2006 kl. 08:18 #106472Lefty
Deltagarehttp://www.blocket.se/vi/8650328.htm?ca=1_9_s – Ganska bra pris på den.
Jag hade inte tagit en Saab överhuvudtaget 😀 Jag hade tagit en Impreza eller Legacy istället!
4 juli, 2006 kl. 08:56 #106495Patrik K
DeltagarePannan!
Köp en Supra åt na! Du kan säkert få tag på en MK2 eller 3 för den summan du nämde i hyffsat skick. Dom håller ju för en del stryk med.
Happy hunting 🙂
// Patrik K
4 juli, 2006 kl. 12:38 #106477pannan
DeltagarePannan!Köp en Supra åt na! Du kan säkert få tag på en MK2 eller 3 för den summan du nämde i hyffsat skick. Dom håller ju för en del stryk med.Happy hunting 🙂 // Patrik K
Hon har kikat lite på Supra MKIV fast då utan Turbo. Kanske är rolig för en tjej fast käns endå rätt snik.
Saaben tycker jag är fruktansvärt snygg i kombi. Helt klart bland de snyggare, fast när man hör motorhaverier osv så drar man öronen åt sig.
Seat Leon låter vettigt. Körde en 20 ventlirare för något år sedan och den var riktigt skön att köra, skinn plus allt lull-lull.
4 juli, 2006 kl. 14:39 #106488matte-sthlm
DeltagareHur är Deltan rent kvalitetsmässigt? Vet att många ägare t ex inte kör dom på vintern tack vare rosten. Sedan är väl bakdiffen sjukt dyr om den går sönder….Men en drömbil helt klart. Kanske har fel eller så är det bara rykten man hört om bilen.Sunny/Pulsar GTI-R och Mazda GT-R är uteslutet. GT-4 känns även den gammal. Då skall det vara den senaste GT-four men då är priset helt fel.Max 120-130.000 kr.mvhJ
Va rätt inne på en delta innan jag köpte prezan, o hängde en del på deras forum.
Jag fick uppfattningen att de ofta handlade mer o ägarna än om bilarna om sakerna höll eller inte höll. Delar till bilarna är relativt enkla att få tag på då den delar motor med fiat coupe. reservdelspriserna ska inte heller vara nå skrämmande höga.
Så om man hittar ett sjysst exemplar, rostskyddsbehandlar den bra i sverige och kör med huvet så kommer man alldeles säkert bli kanonnöjjd!
/Matte
4 juli, 2006 kl. 14:57 #106470MickeM
DeltagareMitsubishi 3000 GT
BMW M3
Mazda RX-7 FD
Porsche Boxter4 juli, 2006 kl. 17:56 #106466Maddis
DeltagareLancian är helt klart en drömbil, men jag tror (inbillar mig ha hört) att kvalitén är sådär. Och de är ändå rätt dyra tror jag.Du vet ju själv att det är svårt att förena pris/prestanda som i en lagom gammal impreza…
Jo jag vet en fin Impreza GT är svårslaget. Fast hon är svårövertalad :-)Fortsätt med förslag. Har kikat lite på Saab 9-5 Aero kombi. Är rätt roliga att köra och en vettig bil.
Varför vill hon inte ha en Impreza? 😮 Något kan du hitta på för att övertala henne?
Jag avgudar min ”LillaBlå”!4 juli, 2006 kl. 19:12 #106478pannan
DeltagareVarför vill hon inte ha en Impreza? 😮 Något kan du hitta på för att övertala henne? Jag avgudar min ”LillaBlå”!
Iom att hon kan låna min STI 05 känns det lite onödigt att köpa en GT också. Visst det är en rolig bil men vore kul med en annan.
Får se vad det blir.
3000 GT är tung och dyr. Sedan dess luddiga vägegenskaper är inget jag vill hon skall uppleva. Flertalet i 3000 GT klubben har fått bilen att låsa sig dvs snurra helt utan förvarning. AYC pumpen som strular. Sedan med Mitsus chockhöjning på reservdelar blir det ingen EVO som innehåller allt vad en AYC pump heter.
RX7 är också fin fast gammal den med 🙂 oftast sunkiga exempler eller felstyrda.
4 juli, 2006 kl. 19:57 #106493Addson
DeltagarePannan!Köp en Supra åt na! Du kan säkert få tag på en MK2 eller 3 för den summan du nämde i hyffsat skick. Dom håller ju för en del stryk med.Happy hunting 🙂 // Patrik K
Hon har kikat lite på Supra MKIV fast då utan Turbo. Kanske är rolig för en tjej fast käns endå rätt snik.Saaben tycker jag är fruktansvärt snygg i kombi. Helt klart bland de snyggare, fast när man hör motorhaverier osv så drar man öronen åt sig.Seat Leon låter vettigt. Körde en 20 ventlirare för något år sedan och den var riktigt skön att köra, skinn plus allt lull-lull.
Måste väl vara nice rattar eller jag menar ratt i den bilen va?? Lol jag e ett jon!!!
4 juli, 2006 kl. 21:08 #106489matte-sthlm
DeltagareFiat coupe 20V – 220hk orginal va?
Audi S3,S4 – årsmod. 98-99 typ.
Opel Astra coupe 2.0 Turbo
Alfa Romeo GTV – ingen turbo men v6an skottar på rätt okej, o underbart ljud
några förslag till bara 🙂
/Matte
4 juli, 2006 kl. 23:55 #106479pannan
DeltagareAdde,
Skall skvallra för din tjej nu vad du säger 😉
5 juli, 2006 kl. 02:12 #106482tendency
DeltagareJag skulle nog absolut kika närmare på Seat Leon 1.8T: 210hk, 315Nm, (4wd), 6vxl manuell. Dom rör väl på sig ganska friskt och finns för rimliga pengar!
Annars är väl Supra MKIV Non Turbo ett annat alternativ, men dom står ju högre i kurs. ”Kanske är rolig för en tjej”, wtf säger jag bara… jag som själv har sneglat lite. EKONOMISKT UTAN turboturbo, OK? 😉
SSi ON ICE Surahammar
Video: s-däck i v-väglag
Impreza GT sedan 19995 juli, 2006 kl. 05:40 #106491thorlake
DeltagareByt tjej å köp en Fiat Uno. 😉
Problem solved.
😀6 juli, 2006 kl. 07:48 #106467Plogen
DeltagareJag har svaret på alla dina frågot 😀 http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=10837&mesg_id=10837&page=
Slår du till nu bjuder jag på ett sti tanklock och sti titan vxl knopp 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.