SSC Annonser Säljes – Delar TMIC, billjud och lite annat lull-lull

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Carpe_Me
    Deltagare

ny annons…

Carpe_Me
      Deltagare

IC såld

ljud, ratt osv kvar

Carpe_Me
        Deltagare

bb

RKR
          Deltagare

passar rattet på -94 GT?

Carpe_Me
            Deltagare

Ja men du måste byta navet. Var en brytpunkt 01/2003

Passa på nu, får jag fram lite bilder nya bilder så slänger jag upp ett par annonser på blocket med grejjerna!

Carpe_Me
              Deltagare

Krängningshämmare fram + bak + montage 500:-
                2x Främre bromsskivor i bra skick 500:-
                Bränslefilter ”Blueprint” 200:-
                Bränslepump 400:-
                Orginal fjädrar 500:-

Det blir inte billigare än såhär nu!

Carpe_Me
                Deltagare

bb

AK_Impreza
                  Deltagare

Ratten var mumma! Vad säger besikningen om en snap-off? Blev sugen på ratten iaf om den passar en GT..

Carpe_Me
                    Deltagare

Så länge du inte har en helfordonsgodkänd bil så bör dom inte säga allt för mycket angående ratten. ABS lampan bör nog även den vara släckt vid besiktning.

Ja den passar även GT, men du måste byta navet som går på någon hundring till GT´n

Carpe_Me
                      Deltagare

Upp med tråden

Manor
                        Deltagare

Så länge du inte har en helfordonsgodkänd bil så bör dom inte säga allt för mycket angående ratten. ABS lampan bör nog även den vara släckt vid besiktning.

Det är väl klart att AK_Imprezas GT är ”helbilsgodkänd”, varför skulle den inte vara det? Om jag inte missminner mig så är alla bilar fr.o.m 1998 helbilsgodkända, och hårddrar man det så får väl inte en skruv/mutter ändras på dessa. Däremot så bryr sig väl inte Bilprovningen om allt, åtminstone inte så länge man kan anse att det är en förbättring (bytta bromsar kan i vissa fall vara känsligt ändå). Fälgdiameter verkar de inte grubbla på så länge som rullomkretsen är ok och inget sticker ut och ser konstigt ut. Ratten kan väl dock helt klart bli ett problem då exempelvis airbagen plockas bort. Det finns väl ingen som ser det som en förbättring på bilen direkt…åtminstone inte de på Bilprovningen.

Carpe_Me
                          Deltagare

Det är väl klart att AK_Imprezas GT är ”helbilsgodkänd”, varför skulle den inte vara det? Om jag inte missminner mig så är alla bilar fr.o.m 1998 helbilsgodkända, och hårddrar man det så får väl inte en skruv/mutter ändras på dessa. Däremot så bryr sig väl inte Bilprovningen om allt, åtminstone inte så länge man kan anse att det är en förbättring (bytta bromsar kan i vissa fall vara känsligt ändå). Fälgdiameter verkar de inte grubbla på så länge som rullomkretsen är ok och inget sticker ut och ser konstigt ut. Ratten kan väl dock helt klart bli ett problem då exempelvis airbagen plockas bort. Det finns väl ingen som ser det som en förbättring på bilen direkt…åtminstone inte de på Bilprovningen.

99 kom helfordonsgodkännandet och eftersom det finns bra äldre GT modeller i sverige så kunde jag inte svara bättre 🙂

Nej man får inte ens ändra till ”bättre” delar, krävs fortfarande nyregistrering om man ska så. Du får faktiskt ändra fälgarna hit och dit, så länge rullomkretsen ej blir fel.
                            Saker och ting får sticka ut, men det ska inte vara möjligt att skära sig på dom, t.ex skruv från antenn som sticker upp efter att någon mupp snott ens antenn. Den måste täckas över med en gummiplupp eller vad dom nu heter.
                            Men som sagt, allt beror helt på VEM som besiktar ens bil. Jag har åkt igenom med både det ena och det andra medans jag på andra ställen fått nerslag på sånt som faktiskt varit korrekt… =)

Men i alla fall, bumpelli bump på tåden

Ratt : 2000:-
                            Ljud: 2000:- högtalar kittet är fortfarande nytt och oanvänt….

Calle
                            Deltagare

Kan du tänkas sälja bara ratten utan nav och snap-off?

Carpe_Me
                              Deltagare

Kan du tänkas sälja bara ratten utan nav och snap-off?

Hej

Antar att det var du som skickade sms igår, annars nej tyvärr säljes endast komplett med allt

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.