› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Tom har kraschat!
- Detta ämne har 39 svar, 3,922 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 6 månader sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
1 maj, 2008 kl. 11:52 #10658
Surbarbro
Deltagare;( ;( ;(
På väg till Mantorp, hände det som inte fick hända.
Tompa körde Leksaken och fick vattenplaning.
Kom bara 300 meter hemifrån, körde i en 90 graderskurva, sen släppte det.
Gick inte snabbare än ca 40 km.Typiskt, vi som skulle köra bana och då går det betydligt snabbare.
En olycka sker så snabbt men Tom och Veronika skadade sig inte och det är viktigast.
Självklart, surt eftersom vi imorgon skulle ha åkt till Gotland Ring.
Vet någon en bra plåtslagare, för det behövs.
/ Surbarbro
Därav namnet!
1 maj, 2008 kl. 12:05 #117693alrik
DeltagareVäldigt skönt att det inte blev några personskador. Bilar går att laga med människor är lite klurigare.
Var tur i oturen att det hände där och inte på någon större väg där farten hade varit betydligt högre.
Gissar att bilen rullade på R-däck?
/Mikael
1 maj, 2008 kl. 12:06 #117675syke
BlockeradUsch! Skönt att höra att det gick bra med de mjuka!
Hur stora blev skadorna på bilen?
Söderlack i jordbro industriområde tycker jag är bra, är osäker på om de har plåtverkstad också. Annars har Bromma Bil & Motor samarbete med en plåt/lackverkstad som ligger brevid, de tar emot försäkringsärenden etc.
1 maj, 2008 kl. 14:38 #117681arellano
DeltagareSkönt att höra att det gick bra.
Arne
1 maj, 2008 kl. 15:16 #117683jeppe
DeltagareJa det var ingen rolig syn !
mycket skador för så lite kan man tycka
men träffar man fel så blir det ju skador på fler ställenHuvudsak är som sagt att alla klarade sig utan skador
Veronika var helt lungn medans tom var nog mest arg, deppig
och besviken på sig självDet är bara ta nya tag, hoppas inte bilen får stå på
verkstaden hela sommaren bara1 maj, 2008 kl. 16:01 #117712Niklas
DeltagareOm det bara gick i 40 antar jag att det handlar om ”yttre” plast och plåtskador? Tråkigare om det innanför karossen tagit skada. Det yttre är ju lättare att ersätta. Se det som ett tillfälle att byta till kolfiber.
1 maj, 2008 kl. 16:20 #117685Yonaz
DeltagareNi mår bra! 🙂
Tråigt med bilen, vet precis hur Tom känner sig. Har varit där ett par ggr….Hälsa Tom!
/J
1 maj, 2008 kl. 16:52 #117694SPiKE
DeltagareSicket sk*t. 🙁
Tur att det bara blev materiella skador.
/Henrik
1 maj, 2008 kl. 17:47 #117690STIred
DeltagareJävligt surt. Bra det inte blev värre än bara plåtskador.
/r
1 maj, 2008 kl. 18:24 #117695Patrik K
DeltagareFan vad surt! säger en med … ja du vet! 🙁
Tom: Jag vet hur det känns, och det viktigaste är att du och tjejen som åkte med är välbehållna, det andra är jag också vittne på att det går att fixa. Hoppas frustrationen släpper fort.
”Gladbarbro” 😉 : Det är ju som sagt till syven och sist bara plåt, och känner jag dig rätt så studsar du snart tillbaka. Jag lider med dig men ingen kom ju till skada och som du skrev är det det viktigaste.
Sköt om dig så hoppas jag vi ses snart!
// Patrik K
1 maj, 2008 kl. 20:25 #117692Ubbe
DeltagareTrist Tom & Cathrine! Supertrist! Skönt att det ”bara” är ett självförtroende och lite plåt som är sargat!
Bara att bryta ihop och komma igen! Nu får väl servicebil smaka lite på det hårda livet igen 😉
//Ubbe & Lotta – Been there, done that!
1 maj, 2008 kl. 20:57 #117677Janne248
DeltagareVerkligen trist! Tråkigt tråkigt! ;(
Men som alal säger här, viktigast är att alla personer är välbehållna. Bilen går alltid att laga eller ersätta. Och nu när det var på allmänväg så gäller väl försäkringen… som som vanligt är det trist, vara utan bilen när ”säsongen” har precis börjat.Hoppas det går fort att fixa så vi ses ute på träffarna igen!
1 maj, 2008 kl. 21:17 #117709555_STI
DeltagareOj vad synd 🙁
mend et kan hända till alla, och det är väldigt bra att ingen blev skadad! Nu kan du du bygga om den bättre, snabbare, starkare och fighta vidare! March on Subaru warriors!
Kommer fler Gotlands ring att köra, man kan inte ersätta folk, så bilen gjorde vad den skulle och tog allt!
1 maj, 2008 kl. 22:00 #117711SMR
DeltagareSjukt surt,efter allt fix och trix, lider med er
Kan rekomdera plåtis rakt över gatan över mig och om det skulle va nått så kan dom få hjälp av mig
Ni får se det postetiva i det hela att nu fonns det tid för godis listan….:)
Som alla andra säger bilar finns det många av men liv är det sämre med, bra att ni mår bra allefall
Ps: Hör av er om vi kan hjälpa till nått
Mucchie och Mackan hälsar
1 maj, 2008 kl. 22:38 #117696Surbarbro
Deltagare;( ;( ;(
Hallå allihopa!
Tack så mycket för ert stöd. 🙂
Ja, man kan säga att det här har varit en halvjobbig dag.
Vi trodde ju att den skulle se helt annorlunda ut.
Men i mitt liv förvånar inget.Om man ser det så här:
Allt hade kunnat varit värre.
Ungdomarna ”mår” bra.
Karossen sådär.
Motorn känns fortfarande kanon.
Lite lull lull från SMR, så blir bilen glad.
( Tack Rikard, för att jag får Porschen. Överenskommelse om bilen inte
funkade och det gör den inte. Ska bli kul på Gotland. HIHI!)Tack alla i klubben för att ni finns.
Vi ses snart!Servicebilen får väl jobba.
/ Catrine ( Surbarbro / nu förstår ni namnet. Eller?)
Tom:
Tack till alla för ett otroligt stöd. Fortfarande en aning chockad, har nog inte riktigt accepterat det ännu. 🙁Som alla säger, så är jag enormt tacksam för att Veronika inte kom till skada och att jag själv klarade mig helskinnad. Samt att ingen gångtrafikant, bilist etc. kom i vägen.
Nu hoppas jag bara att Leksaken, får bra vård och kurerar sig innan denna säsong är över.
Vänliga hälsningar
Tom (Lillbarbro) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.