• Detta ämne har 9 svar, 1,072 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av FeA.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13097
    alrik
    Deltagare

      Mötte jag dig över skogen mellan Runhällen och Tärnsjö idag? Mötte två st timmeråbäken 😉 som såg ut som den du visade bild på förut. Mötte er med ca: 1-2min avstånd.

      Blinkade med blinkers vid mötet med de första ekipaget, de andra ekipaget såg jag för sent. Låg ganska nära den framför pga kön.

      Själv så låg jag i kön i ca: 45km/h bakom en tradare som hade fått dubbelpunka på sista axeln på vagnen. Han blev ursäktad när man åkte om honom för hans låga fart. 😛

      /Mikael – Chafför av blåa faran 😀

      #128479
      FeA
      Deltagare

        Jajjemen, då var det mej och brorsan du mötte!

        Det var jag som åkte först och knuffa den där gamla Scanian framför mej 😉 Så jag såg varken att jag mötte dej eller att du blinka efteråt, typiskt..! 😀

        Jaha… Tyckte det gick lite väl sakta för bilen jag oxå, även för att vara en södertäljemoped 😉

        Ska hålla ögonen öppna nästa gång jag åker där :+

        #128481
        alrik
        Deltagare

          Ska försöka blinka lite tidigare nästa gång jag ser dig/er. Kör ni ofta i sällskap med varandra du och bror din?

          Verkar vara något med luften över skogen där eftersom helt plötligt går vissa bilar bara i 70-75km/h efter man har passerat Heby.

          Själv så blir jag ytterst sällan omkörd eftersom jag åker relativt ensam dom tiderna jag åker. Dvs dom flesta åker neråt när jag åker upp och tvärt om. Sen kan de ha något att göra med att man tummar lite på hastigheten, går ju att åka 89km/h 🙂

          Moppe från Södertälje eller GBG spelar inte så stor roll. Körde Volvo i 3,5år innan jag böt jobb och nu till Scania. Volvon är lättare att hitta en skön körställning i även fast jag nu har gjort de i Scanian också dock så tog de några månader. Lådan i Scanian känns trevligare enligt mig och även motorkaraktären. Fast de kan ju bero på att man åker V8:a 🙂

          Något som är sjukt är iaf Scanias 630. Provkörde den med totaltvikt på 60ton. Aset sackade inte mkt alls i backar där jag normalt tappar 10-12km/h. Volvos 660 är nog inte heller att leka med. Sen är de ju frågan vilka som har nytta av de?

          /Mikael

          #128485
          IMPREZA FOREVER
          Deltagare

            Och jag åkte förbi dig förra veckan i västanbyn när ni böt med tradarn och brorsan dins subba.
            BACKTÄVLING I JÄRVSÖ 2007
            http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album669

            ____________________________
            http://www.garaget.org/?car=36415
            http://www.rallybilder.com

            #128486
            Klasagasa
            Deltagare

              OT tyvärr, men jag kunde inte hålla mig…

              Spec på Scanias 630 och Volvos 660?
              Tog kortet på en P124 en gång i tiden. Tycker nog det är rätt fränt med lite vrid och dessutom så är ju diesel V8 ENORMT fränt. Skakar ju för f*n bara i marken när de drar på!

              //Klas som gillar lastbilar

              #128482
              alrik
              Deltagare

                OT tyvärr, men jag kunde inte hålla mig…Spec på Scanias 630 och Volvos 660?Tog kortet på en P124 en gång i tiden. Tycker nog det är rätt fränt med lite vrid och dessutom så är ju diesel V8 ENORMT fränt. Skakar ju för f*n bara i marken när de drar på!//Klas som gillar lastbilar

                Volvo 660
                Rak 16liters motor med 660hk och 3100Nm. Vridet tillgängligt mellan 1000-1500rpm. Maxeffekt mellan 1500-1800rpm.

                Scancia 620 var de visst 🙂
                V8 på 16 liter, 620hk och 3000nm. Vrid tillgängligt 1100-1400rpm. Har “bara” 2800Nm att tillgå vid 1000rpm och 1500rpm. Maxeffekt vid 1900rpm.

                Kör själv Scanias V8 på 500hk, tuggar på bra dom med med vrid på 2400Nm. Tom lastbil och du plockar många personbilar i starten. 😀

                Scania med raka rör
                http://www.youtube.com/watch?v=fYsOgrlQ_m0

                /Mikael

                #128487
                Klasagasa
                Deltagare

                  Passar den “bolt-on” på Type R??? Hårda grejer och jag tycker det är fränt som fan.
                  16 liter kärlek!
                  Bööörna rå!

                  //Klas

                  #128483
                  alrik
                  Deltagare

                    Passar den “bolt-on” på Type R??? Hårda grejer och jag tycker det är fränt som fan.16 liter kärlek!Bööörna rå!//Klas

                    Får nog kapa lite i torpedväggen när du ska hiva ner rovan och styva upp fjädringen lite fram. Motorn väger i runda slängar 1100 kg. 😀

                    /Mikael

                    #128484
                    alrik
                    Deltagare

                      Var det dig man såg i timmerbilen igår runt 21-tiden. Jag svängde precis av E4:an medans du? åkte under den.

                      Var lite svårt att hinna ifatt dig, gick lite “för” tungt igår. 😉

                      /Mikael

                      #128480
                      FeA
                      Deltagare

                        Var det dig man såg i timmerbilen igår runt 21-tiden. Jag svängde precis av E4:an medans du? åkte under den.Var lite svårt att hinna ifatt dig, gick lite “för” tungt igår. ;-)/Mikael

                        Hmm… Ja, det kan ha vart brorsan du såg då. Han kom från stan och var på väg mot Gävle bro, vi böt skift där strax efter 21 igår. Och då körde jag vidare norrut 🙂

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.