› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Top Gear SUBARU MY08 vs EVO X
- Detta ämne har 19 svar, 1,697 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
larsallan.
-
FörfattareInlägg
-
8 juli, 2008 kl. 11:24 #118121
whitestripe
DeltagareHela bilen andas mer rally än imprezan och då har inte Mitsu haft en WRC-bil på flera år.
”Nä du, Mitsubishi har lagt om kurs och satsar betydligt mer på streetracingvärlden än rallyvärlden. När man ser en EVO tänker man på F&F, banracing och drifting, inte på smala grusvägar ute i skogen.
Om mitsubishi har styrt om från rally till F&F, vad förösker då Subaru att göra?
titta, vi har lånat design från en handfull bilar och vill sälja den som en bmw, audi eller annan ”lyxbil”.
Nåt som jag saknar både på nya imprezan och evon är en RA/RS modell. en modell med hårdare upphängning, värre låda, mer hk, ingen AC och så vidare…. ett riktigt rallyjärn så att säga.
8 juli, 2008 kl. 12:54 #118128Niklas
DeltagareOm mitsubishi har styrt om från rally till F&F, vad förösker då Subaru att göra? titta,
Subaru har omvanlat sin ”rallybil” från att vara en 1995-2005 vinnarbil till en 2005-2015 vinnarbil. Med tanke på att vi är halvvägs in i 2008 tycker jag 3.5 år är lite väl sent att byta skepnad men bättre sent än aldrig. En EVO kommer vi aldrig få se vinna en WRC tävling så länge de håller sig till den större modellen.
vi har lånat design från en handfull bilar och vill sälja den som en bmw, audi eller annan ”lyxbil”.
Att man försöker sälja Imprezan som en ”lyxbil” och inte ett ”rallyjärn” är kanske för att rally inte är så stort i Sverige. Men om jag inte minns helt fel så brukar det alltid rallyarvet smyga sig in i reklamfilmer för Subarus olika bilar. Allt från Forester till Legacy till Impreza.
På Discovery har Subaru haft en reklamfilm som visar WRC bilen i 20 sekunder köra runt på ”icke autobahn”-vägar och sedan avsluta med att visa Imprezan (som folk kan köpa) under de sista 2-3 sekunderna. Det är inte direkt en reklamfilm som bmw, audi eller andra lyxbilar skulle göra.Nåt som jag saknar både på nya imprezan och evon är en RA/RS modell. en modell med hårdare upphängning, värre låda, mer hk, ingen AC och så vidare…. ett riktigt rallyjärn så att säga.
Det är en helt annan femma och där kan jag hålla med dig fullt ut. En rå modell hade varit trevligt, här har vi en fin början:
http://www.ziptied.com/Coppermine/albums/userpics/10489/2398157670_166011cfed.jpg
Lite lägre, lite fetare underläpp och lite elakare huv. En helt annan bil! :78 juli, 2008 kl. 18:43 #118122larsallan
DeltagarePå Discovery har Subaru haft en reklamfilm som visar WRC bilen i 20 sekunder köra runt på ”icke autobahn”-vägar och sedan avsluta med att visa Imprezan (som folk kan köpa) under de sista 2-3 sekunderna. Det är inte direkt en reklamfilm som bmw, audi eller andra lyxbilar skulle göra.
Vad snackar du om? Skulle inte audi göra en sån reklamfilm!?
http://www.youtube.com/watch?v=5n_hVK9LdkA
Nu hittade jag inte den svenska versionen som är ännu sämmre, men jag kan säga så här. Man blir ju inte direkt sugen på att köpa en A6:a när man ser den här reklamen, däremot så blir man riktigt sugen på en urquattro, men dom säljs ju inte nå mer så pissa på er audi!
9 juli, 2008 kl. 05:35 #118129Niklas
DeltagareVad snackar du om? Skulle inte audi göra en sån reklamfilm!?http://www.youtube.com/watch?v=5n_hVK9LdkA
Det där är en reklamfilm för 25 års jubileumet av Quattro och inte en bilmodell i deras lineup vilket är det vi diskuterar.
9 juli, 2008 kl. 16:22 #118123larsallan
DeltagareFörstår inte skillnaden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.